svchost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Berichten
238
Ik hoop dat ik deze vraag op de goede plaats stel.

Op mijn computer staat het bestand: svchost.exe

Telkens staat mijn computer muur vast en als ik dan bij Taakbeheer-processen kijk neemt dit bestand soms wel 94 % cpu in beslag!
Ook staat bij Taakbeheer-processen het bestand Trustedinstaller en die doet precies hetzelfde en neemt soms wel 100% cpu in beslag!

Hoe kan ik dit oplossen? want er valt bijna niet meer met de computer te werken
 
Kijk hier eens.

Je kunt het dus zeker niet zomaar weggooien. Waar je wel naar kan kijkenis of het process echt svchost heet. Het is een gewild programma voor virussen en zo die dan net effe anders heten

Ron
 
Gebeurt dit vooral kort nadat je de pc hebt opgestart ? of gebeurt dit echt ook om de haverklap ( elk uur ofzo ? )

dat dit in combinatie gaat met trustedinstaller, zal het te maken kunnen hebben dat windows bezig is met zijn updates, maar meestal gebeurt dat vooral kort nadat je de pc opgestart hebt.
 
Laatst bewerkt:
Het gebeurt echt om de haverklap en zoals gezegd wordt de compu er super sloom van.
Is dit een typisch Vista probleem?
 
Het gebeurt echt om de haverklap en zoals gezegd wordt de compu er super sloom van.
Is dit een typisch Vista probleem?

ik heb zelf ook vista, en bij mij doet ie dat nadat de pc is opgestart ( dan is de cpu verbruik rondom de 50% of soms iets hoger ). Dus het is wel een vista-dingetje, maar bij jou is het wel wat extreem. wat je kan doen, is misschien de updates configureren.
Ik heb het zelf zo staan dat windows wel checkt op updates, maar laat mij weten wanneer deze gedownload en geinstalleerd kunnen worden. het cpu verbruik gaat dan wel iets naar beneden omdat deze services niet gelijk gaan zoeken, downloaden en installeren op de achtergrond terwijl jij bijvoorbeeld een spel wilt spelen of iets anders.

misschien een tip ook wat in de link stond die Haaren101 gaf, het kan misschien ook een virus zijn, probeer te scannen met je virusscanner, malwarebyte's anti-malware en / of spybot search and destroy :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan