svxhost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wat is svxhost.exe, en waarom beveelt Norton Firewall aan om dit programma geen verbinding te laten maken met de/een DNS-server??

Groet,
Dick

bron: http://www.pc-active.nl/toonArtikel.asp?artikelID=487

Het bestand SVCHOST.EXE is een vast onderdeel van het Windows-besturingssysteem en zorgt onder andere voor een koppeling tussen dll-bestanden en het Windows-register. Het programma start verder een aantal services op die nodig zijn om Windows XP goed te laten functioneren. Voor de meeste services die worden opgestart, wordt SVCHOST zelf ook gestart. Om die reden komt het programma meerdere keren voor in het scherm van Taakbeheer. Overigens kan de toepassing niet afgesloten worden.

Als u precies wilt weten welke programma’s en services er door SVCHOST zijn geladen, dan kunt u met het volgende commando op de dos-prompt verdere gegevens vinden:

TASKLIST /SVC

het is geen svxhost maar svchost... tenminste, hierzo :)

Als het echt svxhost.exe is en niet svchost, lijkt het erop dat je een virus of trojan hebt.
Zie ook de onderste link (helaas in 't Duits)

Service Host – Generic Host Process for Win32 Services. The full path to this file should be shown in The Ultimate Troubleshooter as C:\WinNT\System32\Svchost.exe or C:\Windows\System32\Svchost.exe. Windows 2000/XP/2003 only. SVCHOST is a generic process which acts as a host for processes that run from DLLs rather than EXEs. At startup SVCHOST checks the Services portion of the Registry to construct a list of DLL-based services that it needs to load, and then loads them. There can be many instances of SVCHOST running, as there will be one instance of SVCHOST for every DLL-based service or grouping of services (the grouping of services is determined by the programmers who wrote the services in question). Under Windows XP Professional and Windows 2003 you can find out what DLL-based services SVCHOST is running by typing Tasklist /SVC at a Command/MS‑DOS Prompt (this command is not available in Windows XP Home), while under Windows 2000 you need to use the TLIST –s command from a Command Prompt (MS-DOS Prompt) (depending on how Windows 2000 was installed you may need to download TLIST from the Microsoft website or install it from one of the miscellaneous folders on the Windows 2000 CD).

Recommendation :
An integral part of the operating system, leave alone – multiple instances of SVCHOST is a normal occurrence. If you experience SVCHOST errors, the problem is most likely not with SVCHOST but with the DLLs it is hosting. However, if you experience a lot of SVCHOST errors, and particularly, if the full path to SVCHOST.EXE is not any of the above, then you most likely have a virus (see below).
Bron : http://www.answersthatwork.com/ http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=78605

Als het gaat om SVXHOST.exe dan is het vrijwel zeker een trojan of virus achtig iets, het zou met de veilige modus verwijderbaar moeten zijn.
Je kunt uiteraard in veiligemodus ook een online scan of eigenvirusscanner gebruiken om nog een keer te scannen, met een adaware dergelijk progje moet het ook verwijderbaar zijn.

grtjs jjw

Online scan in veilige modus? Denk het niet :D

Laat je HIER even scannen.

Ga ook naar start/uitvoeren/msconfig/opstart en haal het vinkje weg bij die svxhost.exe
Goed opletten je hebt er meerdere met die x als verschil.

Laatst bewerkt:
??

Waarom niet elisa, ik heb het wel vaker gedaan.
grtjs jjw

Als jij in de veilige modus verbinding weet te krijgen dan mag je het mij ook leren :)

Veilige modus, verbinding

Nou als je zou kiezen voor veilige modus met netwerkmogelijkheid dan kun je dus gewoon netwerken, er van uitgaant dat iemand achter een modem voor adsl zit die dus weer in verbinding staat met de netwerkkaart dan kun je dus ook het internet op.
Voor modem geld dit ook maar dan zul je hooguit eerst een nieuwe verbinding tot stand moeten brengen omdat hij de niet profielen laat voor de inbel gegevens in deze modus.

Ik zal neit zeggen dat het allemaal onder Winxp zo makkelijk gaat omdat ik het hier nog niet getest heb maar ik zie eigenlijk geen probleem daar ook XP de mogelijheid heeft voor veilige modus met netwerkondersteuning.

grtjs jjw

Misschien is het beter een nieuw topic starten.
Ik heb het n.l. verschillende keren geprobeerd maar het lukte nooit.
Morgen kom ik er op terug. Goed?

Curieus: ik scande bij "HIER" en ik heb niet de hele tijd zitten kijken maar juist zag ik het scannen haperen bij svxhost.exe. Na de hapering ging ie lustig door en aan het eind was de melding dat er niets gevonden was.

Waarom niet scannen met Norton die op de computer zit?

Dus svxhost.exe is een trojan maar niet echt...??

ja uiteraard

ja sorry, het is niet de bedoeling om daar in dit topic op in te gaan.
je kunt ook een prive bericht zenden.
grjts jjw

svxhost

Kun je niet gewoon nogmaal de file in de veilige modus verwijderen, in het register even zoeken naar alle vermeldingen onder deze naam en dan alles handmatig verwijderen.
Het is mischien wat wek maar je bent er wel vanaf.
grtjs jjw

Of plaats hier elders een hijacklog.
Lees DIT even.

Natuurlijk kun je ook met Norton in veilige modus scannen maar.......Norton kan inmiddels wel corrupt zijn, juist door die trojan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan