SweetIm.exe bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Hallo mensen van helpmij.

Ik kreeg vanavond bij het opstarten van mijn pc deze melding te zien:

printscreen18am.jpg

Ik zou niet weten wat het betekend,en heb het scherm ook door middel van het kruisje weg geklikt.

Wie weer wat voor melding dit is en wat ik kan doen om dit weg te krijgen?

Dit is dus troep (spyware).
Download deze trial van ewido dan effe scannen en kijk of het weg is anders gaan we wat anders proberen.

hier de link voor ewido:
http://www.ewido.net/en/

Hoi maikel9,

Ik heb je advies opgevolgd en de scan met ewido gedaan,maar ik krijg bij het weer opstarten van de pc weer die melding te zien.

Laatst bewerkt:
Die scan heeft idd wel wat opgeleverd een paar dingen zijn wel gevonden en zijn verwijderd.
Ik zal even op nucia kijken,ik ben bekend met dat forum.

Als ik eruit ben dan laat ik het hier weten.

Dank je wel!:thumb:

• Download Ccleaner (vink het aanvinkvakje bij de "Yahoo Toolbar" uit tijdens de installatie)
  • Doe stap B van deze handleiding.

Dat lost je melding alvast op (normaalgezien), maar een controle is altijd aangeraden uiteraard. :)

James :)

Hoi James,die oplossing heeft niet bij mij gewerkt.
Ik ben inmiddels bij nucia geholpen,ik ben nu van die melding af en krijg die niet meer te zien bij het opstarten.

Het was een tool voor msn messenger voor meer smiley's,nooit geweten dat ik die erop gezet had.
Maar goed ik ben er nu van af gelukkkig.

Vraag is bij deze opgelost:thumb:

Ah ja... die meer smiley-progjes zijn echte spywarebommen....

Fijn dat het is opgelost!:thumb:

Nou idd nu heb ik zelf het ooit eens geinstalleerd denk ik,maar ben tegenwoordig wel wat voortzichtiger geworden met dat soort progjes.

Ben ook blij dat ik daar vanaf ben.:D

SweetIM

Even een reactie op SweetIM omdat ik nieuwsgierig ben naar dit progje. Ik heb n.l. nu een pc hier staan welke geinfecteerd is met een virus/spyware waarop Norton IS 2006 op geinstalleerd is.
Het enige "probleem" dat ik in deze pc heb gevonden is het programma SweetIM, maar ik kan niet bewijzen dat dit progje het probleem heeft veroorzaakt.
Helemaal vertrouwen doe ik het absoluut niet, mischien dat er meer mensen zijn met ervaringen??

p.s. Norton IS is uitgeschakeld door het virus, dus het virus is er waarschijnlijk bewust ingebracht door een "betrouwbaar" programma. Bijkomend probleem? is dat ALLEEN MSN nog via de LAN verbinding werkt, verder werkt er niets meer via ADSL. IExplorer kan geen verbinding meer maken met internet.

Dus conclusie is, heeft MSN hier iets mee te maken???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan