Sweex 300N router aansluiten op experiabox kpn

• Onderwerp starter Onderwerp starter ishie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ishie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Beste internet goden wie o wie kan mij helpen??

Ik zal mezelf is even voorstellen ik ben maikel en ik heb het volgende probleem ik heb het overal opgezocht maar nergens precies de juiste oplossing te vinden het gaat om:

Ik heb een experiabox van kpn om de begane grond, op de eerste etage is het signaal nog goed te ontvangen, maar op de bovenste verdieping niet ,dus heb ik een Sweex router aangeschaft.

Er loopt een cabel van de experia box naar de eerste verdieping die utp cabel stop ik in sweex wan poort. vervolgens een cabeltje in 1 van 4 poorten en die naar de computer. Ik heb nog geen verbinding ik heb ergens gelezen om de dhcp ofzo uit te zetten als ik op de sweex modem probeer in te loggen kom ik op pagina kan niet worden weergegeven??

Wat kan ik doen>:shocked:

Hoi,
welkom op Helpmij
heb je de experiabox al gereset? Je had trouwens beter een switch kunnen kopen.

Laatst bewerkt:
Nee dat heb ik nog niet gedaan omdat ik dan bang ben dat alles plat ligt, zou ik em moeten resetten?

Je moet ff het stroomplugje eruithalen en na 30 seconden weer inpluggen, steek de kabel niet in de wanpoort v.d. sweexrouter maar in 1 van de ethernetpoorten. Je kunt je experiabox gewoon resetten hoor.

Laatst bewerkt:
Oke als ik het goed begrijp doe.ik dit:

1 ik reset eb voeding 30 sec eraf
2 ik sluit de router aan op de experia doormiddek van en cabel naar 1 van de 4 ethernet poortjes
3 ik log in en zet dhcp uit
4 ik stel wireless instellingen in
5 ik heb op de bovenste etage signaam en kan internetten?

Kan ik de sweex router dan precies zo.laten staan met cabel in het ethernet poortje

Ja sorry ik dacht dat iedereen wel snapte dat ik worelrss bedoelde vandaar dat ik de yopic in wireless startte mijn excuses

Nee mijn fout, niet op gelet:D
Je moet het Lan IP-adres van je tweede router binnen het bereik van de router van je experiabox zetten maar wel een IP-adres dat buiten het dhcp bereik van je experiabox ligt.
DHCP van de sweex router uitzetten.

Ik ga het morgen proberen bedankt voor je snelle reacties.
ik laat het je morgen weten oja de cabel van eb naar sweex die moet zo permanent blijven.he? En kan ik de ip adres zelf veranderen in wat ik.wil?

Sluit je pc even rechtstreeks aan op de kabel die naar boven gaat om je IP configuratiegegevens te achterhalen van je experiabox.
Windowstoets + r
typ
ipconfig
enter
maak een screenshot en plaats het hier.

Sluit je pc even rechtstreeks aan op de kabel die naar boven gaat om je IP configuratiegegevens te achterhalen van je experiabox.
Windowstoets + r
typ
ipconfig
enter
maak een screenshot en plaats het hier.

Bij deze oplossing moet je heel snel zijn met je printscreen toets.

Deze manier werkt denk ik iets prettiger:
Windowstoets + r, type dan cmd.
Hierna enter.
Typ dan ipconfig, gevolgd door enter.
Nu blijft het schermpje gewoon staan, dat werkt een beetje makkelijker:D

En even voor de duidelijkheid: De kabel moet van Lan naar Lan (dus niet naar wan). Je hebt je 2 router gedegradeerd naar een accesspoint/switch. Vandaar.

Ik hoop dat dit goed is:
Ik heb de cabel rechtstreeks in de computer gestopt

IP[1].jpg

Lijkt er wel op. Je hebt netjes een ip adres uitgedeeld gekregen. Het enige wat ik niet kan zien of dat ip adres uitgedeeld is door je experiabox.

Hoe te testen: even in je browers 192.168.2.254 intypen en als je dan op je experia box komt moet het goed zijn

Jaa kom op de kpn inlog pagina voor experia box dus nu kan ik een cabel van experia naar de sweex router in de lan poortje en niet in de wan en dan moet ik kunnen inloggen toch?

Als ik ze in de lan doe dan kan ik niks als ik de wan doe dan wel moet ik nog iets instellen software matig op de experi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan