Sweex adsl modem/router in lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Hoi, ik heb bovenstaande modem/router en nu wil ik deze gebruiken voor lan. Mijn computer is verbonden met een crosshair kabel en mn laptop draadloos. Ik heb mn verbinding beveiligd met password want mn buurman zat op een gegeven moment mee te surfen op mijn verbinding. Ik wil zondag a.s met 3 man C&C gaan spelen, is het dan gewoon een kwestie van 3 kabeltjes in mn router pluggen en spelen maar of moet ik nog wat dingen invoeren zoals een ipnummer? Oja, ik heb dit modem/router >?http://www.sweex.com/product.asp?pid=334

Als de router een 4voudige switch heeft, dus 4 poorten of meer als uitgangen dan kun je er met een gewone patchkabel gewoon meerdere pc's aanhangen, als die pc's allemaal in hun netwerk instellingen hebben aangegeven dat ze automatisch een ip wilen verkrijgen zullen ze dat ook krijgen en als ze ook nog de internet verbinding hebben ingesteld via een lan hebben ze ook nog internet, het enigste waar je mischien tegen aan loopt is dat er bepaalde poorten open gezet moeten worden voor dat spel als je via internet wilt spelen.
Als ze aangesloten zijn en alles werkt, kijk dan wel in de router of ze allemaal herkent zijn in de router als zijnde een pc met een naam, dan heb je dus ook een goed werkend netwerk.
Je zult in de router ergens een optie kunnen vinden genaamd DNS hierin vindt je de gegevens van de pc's met hun naam, staat er een pc niet tussen kun je hem toevoegen.

Oke, thanx! Gaan we ff proberen. We hoeven (nog) niet met zn allen het internet op, we willen gewoon eerst ff met zn 3en lannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan