Sweex cam op Vista X64

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterredag

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Heb hetzelfde probleem,

sweex drivers map gedownload, zit geen installatiefile in, bij apparaatstuurprogramma zelf zoeken en map selecteren, worden er geen drivers herkent.

nieuwe aanvulling:

Heb inmiddels een reactie van sweex, maar die komen lekker slim met: ja eerst de software instaleren en dan pas het apparaat aansluiten.

Maar gaan geheel voorbij aan het feit dat er geen installatiefile in dat mapje van hun zit. Dus kan dan weinig installeren.

Uiteindelijk heb ik samen met iemand gekeken en de .bat file gedraait, ook dat werkte niet, want hij kon iets ergens niet vinden.

Toen de originele drivers eerst geinstalleerd, toen de .bat file gedraait, die kon nu iets niet vinden in een windowsmapje, heb toen zelf dat bestandje in de juiste windowsmap (zelf aangemaakt) gezet, toen kreeg ik geen foutmelding bij het draaien van de .bat file en ook ging windows niet meer zelf het apparaat detecteren voor de drivers zodra je de cam erin doet,

Maar zodra ik dan het webcam proggie wil draaien zegt dat proggie, geen videocapture hardware found.

Het lijkt wel alsof ik alle bestanden in dat mapje zelf in de juiste mappen moet gaan zetten, maar ja in welke mappen zou dat dan wezen, dat weet ik natuurlijk niet.

Wat gebeurt er, wanneer je de Webcam ontkoppelt,de Pc opnieuw start en daarna de Webcam weer aansluit ?

Dan gaat het lampje van de cam weer branden en geeft mijn pc het geluid dat er een apparaat wordt aangesloten, hij gaat niet scannen naar drivers oid. (wat hij wel deed toen drivers helemaal niet geinsalleerd waren)

via apparaatbeheer ziet hij ook dat er een webcam is aangesloten, alleen geeft hij aan dat er geen stuurprogramma's zijn geinstalleerd.

In Apparaatbeheer : Stuurprogramma bijwerken - rechts klikken ?

Dan moet ik hem laten zoeken naar de drivers, dat werkt dus niet, ook niet als ik de map aangeeft waar ze in staan, ook niet als ik de hele schijf selecteer.

Als ik het .bat filetje draai dan kan hij ook een bestand in een windowsmap niet vinden, dat bestandje zit erbij geleverd zeg maar, dus die heb ik handmatig in de juistgenaamde map in windows gezet, dan geeft hij die melding niet meer en dan geeft windows bij het aansluiten van de webcam niet meer de melding dat hij een apparaat gevonden heeft.

Toch werkt het niet. Vanwege het bestandje niet kunnen vinden en zelf ergens neerzetten en dan meer doen dan voorheen, krijg ik het idee dat het zou kunnen helpen als ik handmatig al die bestanden in het juiste mapje zet, maar ja hoe weet ik dan welke bestandjes in welke map gezet moeten worden.

Laatst bewerkt:
Dan moet ik hem laten zoeken naar de drivers, dat werkt dus niet, ook niet als ik de map aangeeft waar ze in staan, ook niet als ik de hele schijf selecteer.

Als ik het .bat filetje draai dan kan hij ook een bestand in een windowsmap niet vinden, dat bestandje zit erbij geleverd zeg maar, dus die heb ik handmatig in de juistgenaamde map in windows gezet, dan geeft hij die melding niet meer en dan geeft windows bij het aansluiten van de webcam niet meer de melding dat hij een apparaat gevonden heeft.

Toch werkt het niet. Vanwege het bestandje niet kunnen vinden en zelf ergens neerzetten en dan meer doen dan voorheen, krijg ik het idee dat het zou kunnen helpen als ik handmatig al die bestanden in het juiste mapje zet, maar ja hoe weet ik dan welke bestandjes in welke map gezet moeten worden.

Probeer eens : Apparaatbeheer > Beeldapparaten > rechts klikken - Uitschakelen > Klik Ja > PC UITschakelen > opnieuw starten > in Apparaatbeheer opnieuw Inschakelen.

Helaas, dat veranderd ook niks, hij staat bij mij trouwens onder overige apparaten (herkent hem als usb cam dat staat er tenminste achter)

zou het te maken kunnen hebben met een of andere beveiligingsrestrictie??

Nieuwe informatie

Ik kwam erachter dat windows defender het automatisch opstarten van het bestandje dat ik zelf in de windowsdirectory heb geplaatst niet wil opstarten, al staat bij de instellingen dat hij dat wel moet doen, elke keer als ik mijn pc opstart krijg ik de melding dat hij monitor.exe niet wil automatisch opstarten, dan doe ik dat handmatig door daar te klikken, maar ook dit veranderd niks.

Helaas, dat veranderd ook niks, hij staat bij mij trouwens onder overige apparaten (herkent hem als usb cam dat staat er tenminste achter)

zou het te maken kunnen hebben met een of andere beveiligingsrestrictie??

Nieuwe informatie

Ik kwam erachter dat windows defender het automatisch opstarten van het bestandje dat ik zelf in de windowsdirectory heb geplaatst niet wil opstarten, al staat bij de instellingen dat hij dat wel moet doen, elke keer als ik mijn pc opstart krijg ik de melding dat hij monitor.exe niet wil automatisch opstarten, dan doe ik dat handmatig door daar te klikken, maar ook dit veranderd niks.[/QUOTE

Je zou dat bestandje kunnen verwijderen en de aanwijzingen in mijn vorige bericht nog eens kunnen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan