Sweex cardreader en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs31

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Beste mensen,

Net nieuw hier op het forum - gelijk een vraag want ik zit met een probleem dat mij al dagen bezig houd.

Ik heb een pc die draaid op XP SP3 en er zit een interne sweex cardreader in. Die cardreader ziet de pc soms wel maar vaak niet. Dit hinderd niet omdat ik de cardreader nooit gebruik. Nu heb ik 'm alleen wel nodig. Het gekke is dat de USB 2.0 die op de sweex zit het altijd wel doet. Waarom leest dat apparaatje de kaartjes nu niet?
► Is dit een software probleem of een hardware probleem?

En als het en software probleem is, hoe kan ik dit fixen?

Alvast bedankt - ik heb inmiddels al wat grijze haren erbij :s

Gr,

Matthijs

Welkom op Helpmij. :)

Je geeft niet precies aan om wat voor type het gaat, maar ook ik heb een tijd geleden zo'n ding gehad van Sweex. Dat was een 9-in-1 als ik mij goed herinner.
Daar heb ik toen alleen maar problemen mee gehad. Het niet herkennen van de verwisselbare stations wat later zo maar spontaan weer herkend werd, en het zeer traag opstarten van het systeem waren bij deze cardreader de "bugs".
De cardreader had dit probleem op twee systemen, wat mij heeft doen besluiten de reader de deur uit te doen. Tja, ik krijg sterk het idee dat dit soort apparatuur van Sweex zeer onbetrouwbaar is.

Hi Frisian,

Het gaat om een 6 in 1 reader (type kan ik niet meer herleiden). Het apparaatje is inmiddels vervangen op de site van Sweex door een nieuw model. Ik heb diverse negatieve berichten over Sweex gelezen op meerdere plekken. Ik heb gisteren besloten om de reader te vervangen door een andere.
► Heb jij nog tips voor een goede cardreader die niet zelf besluit om het wel/niet te doen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Gr,

Matthijs

Hoi.

Persoonlijk gebruik ik nu een USB reader van ICIDU.
Een goedkoop geval wat je aansluit op de USB-poort maar werkt altijd.
Nadeel is dat je geen extra USB poorten hebt, maar dat is uiteraard op te lossen met bijv. een intern USB kaartje.
Voordeel is weer dat je deze op meerder systemen kunt gebruiken.

Ik heb een sitecom externe usb cardreader gekocht zo'n 1.000 in 1. Werk perfect € 25 maar geen zorgen meer :)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan