SWEEX LW050v2 aansluiten op Thompson DSL modem van KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradox010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Ik krijg het niet voor elkaar...

Er loopt een kabel van de Thompson Modem (TG787v) naar mijn desktop. Hier heb ik dus gewoon internet (Zakelijk DSL van KPN) op zonder problemen. Ook kan ik gewoon de Thompson Modem in als Administrator, dus de verbinding is correct.

Nu link ik dus de UTP kabel niet op mijn desktop, maar op de SWEEX Router.
Vanaf daar verlies ik alle verbinding die ik had met internet.
Ik heb geen idee of ik een IP adres, DNS of Gateway moet invoeren en de uitleg die op de manual staat bied niet veel uitkomst (aangezien daar word aangegeven dat ik IP en DNS automatisch moet laten configureren).

Reboot van het modem heeft geen effect.
UTP kabel terug op desktop betekent gewoon weer internet.

WIE O WIE kan mij helpen??
Indien nodig kan ik alle Modem gegevens zoals IP en DNS adressen doorgeven.

Alvast bedankt voor de moeite...

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
gebruik je wel de goede poort (wan/wlan) en welke sweex (type/serienr.) gebruik je? Ga je op de sweex-router ook bekabeld?

Stroom van modem en router.
Minuut wachten en stroom op je modem.
Wacht tot alle ledjes branden.
Utp kabel van je modem in je wan poort van je router.
Stroom op je router.
Een utp-kabel vanaf een lanpoort naar je computer en open een dos venster.
Start->uitvoeren->cmd enter.
Type ipconfig en noteer het nummer van je standaardgateway.
Open een webbrowser, en type in de adresbalk http:// "het gevonden nummer"bv. 192.168.1.1.
Je komt nu in de interface van je router, waar je e.e.a. in kunt stellen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
welkom op Helpmij.nl
gebruik je wel de goede poort (wan/wlan) en welke sweex (type/serienr.) gebruik je? Ga je op de sweex-router ook bekabeld?

Bedankt voor de welkom, hoop er ook mee verder te komen [o.-]
Zoals al aangegeven in het onderwerp, ik gebruik de SWEEX LW050v2:S/N 10A46202448 en ja, vanaf de router wil ik ook bekabeld internet op mn desktop hebben.
En ja, uiteraard zit de UTP vanaf de modem in de WAN... En een UTP vanaf Eth1 naar mn desktop...

Stroom van modem en router.
Minuut wachten en stroom op je modem.
Wacht tot alle ledjes branden.
Utp kabel van je modem in je wan poort van je router.
Stroom op je router.
Een utp-kabel vanaf een lanpoort naar je computer en open een dos venster.
Start->uitvoeren->cmd enter.
Type ipconfig en noteer het nummer van je standaardgateway.
Open een webbrowser, en type in de adresbalk http:// "het gevonden nummer"bv. 192.168.1.1.
Je komt nu in de interface van je router, waar je e.e.a. in kunt stellen.

Dit alles al gedaan, tot en met het insteken van de UTP kabel naar de router en desktop.
Bij ipconfig krijg ik nu zeker een andere Default Gateway als dat ik heb via de modem van KPN. (192.168.50.1 ipv 192.168.1.254 < standaard KPN)
Echter wanneer ik dit adres invoer in mn IE, krijg ik de (popup) melding dat ik een Username en Wachtwoord moet invoeren, welke bij mij onbekend zijn.

Nog verdere tips/hulp?
(Alvast enorm bedankt, ben weer een nummertje rijker :S)

PS...

Het vage is dat het lampje van de WAN (verbinding van router naar modem) niet altijd constant brand.
Volgens de handleiding zou deze constant moeten branden om aan te geven dat er verbinding is en knipperen wanneer er communicatie is tussen beiden.
Hier brand hij wel, maar gaat soms uit... Dan weer aan... Dan weer knipperen... Dan weer uit... etcetc
Nu ben ik de afgelopen 2 dagen flink aan t resetten geweest enzo, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
ALS ik een "grove" reset doe (15 min power off) dan is er gewoon verbinding tussen beiden (WAN lampje aan) en word er ook wel wat gecommuniceerd (WAN knipperd), internet is echter uitgesloten...

Wanneer ik de kabel vanuit de router weer in m'n desktop steek, heb ik gewoon internet zoals gebruikelijk...

Laatst bewerkt:
Probleem nog steeds niet opgelost...
Router heeft verbinding met het modem van KPN, maar internet word niet doorgestuurd naar mn desktop of via de wifi (vd router).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan