Sweex LW050v2 met Windows 7: verborgen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brenda67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Hallo,

Heb deze week een notebook aangeschaft met Windows 7 er op.
Router die ik al paar jaar gebruik en waar ik meerdere laptops op heb, is de Sweex LW050v2. Werkt allemaal prima...
Als ik op deze notebook op het icoon klik vd beschikbare netwerken in de taakbalk, staat die van mij er niet bij! Ik krijg alle netwerken uit de buurt keurig in beeld, alleen de mijne niet.
Via kabeltje kan ik wel op de router en op internet, maar dat is de bedoeling niet! ;)
Volgens de site v Sweex is deze router wel compatible met Windows 7.

Hoe krijg ik een draadloze verbinding op gang?????? Meer mensen hier problemen mee?
Wel graag duidelijke uitleg, heb er niet alle verstand van;)

Wat je zelf al aangeeft: Zou het een hidden network kunnen zijn?

Ga naar start - configuratiescherm - network & sharing center (sorry ik heb engelse windows) - manage wireless networks - add - manually create a network profile -

Network name: Geef de netwerknaam zoals hij die op de andere PC's ook aangeeft
security type: Wat voor beveiliging heb je, geef dat hier aan. Meestal als je met je muis over het netwerkheen gaat op de andere pc,d an geeft hij dat aan
Secyrity password: geef het wachtwoord in

Het zou inderdaad kunnen dat je in je router de "SSID broadcast" uitgeschakeld hebt staan (dan hebje inderdaad een hidden network).

Op pagina 17 van deze nederlandstalige Handleiding staat er iets over geschreven

Groeten
Koos Voos

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Ben ik verdories een week bezig geweest met klungelen, zó erg dat ik hier vanmiddag een post heb geplaatst... guess what, ik heb m aan de praat.... afkloppen..;) (hopelijk ook blijvend nu, haha)

Wat heb ik nu gedaan?? Ik ben in gaan loggen in de router (via ethernetkabel) , durfde aan niet veel instellingen te komen, bang dat ik alles in de soep zou helpen, maar wat ik veranderd heb is de poort, die stond/staat standaard op poort 6 en die heb ik veranderd naar poort 11....

Door dit te veranderen, kon ik via icoontje van beschikbare netwerken nu ineens wél verbinding krijgen met mijn router!!

Mijn grote angst nu is alleen dat wanneer ik straks een keer mijn notebook mee neem ergens anders naar toe en daar op internet wil via WiFi, ik tegen zelfde probleem aan ga lopen en kan moeilijk bij andere mensen/vakantieadres gaan vragen of ik ff in hun router mag;)

Bedankt voor het meedenken!!!

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan