Sweex LW053 Wireless 54G USB Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndriesN

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Hallo,

Ik heb gister een Wi-Fi usb stick gekocht. Een Sweex LW053 Wireless 54G Adapter.
Ik had de USB in m'n computer gedrukt, en cd-tje erin voor de drivers. Nadat ik de drivers had geinstalleerd dacht ik dat het klaar was. Ik wou zoeken naar draadloze netwerken. Die kon hij ten eerste al niet vinden. Dat vond ik al raar. Ik heb toen even op internet rondgeneust en toen kwam ik erachter dat ik via uitvoeren en dan services.msc moest intypen. Dat heb ik gedaan en ik heb veel programma's van handmatig automatisch gemaakt. Vooral de namen waar Network in stond. Dat was toen klaar! Hij vond beschikbare netwerken. Hè, gelukkig dacht ik maar ja toen had ik het volgende en dat heb ik nu nog steeds:

- Ik heb beschikbare draadloze netwerken.
- Ik voer mijn WPA-PSK sleutel in.
- Hij probeert verbinding te maken en hij zegt Netwerkadres verkrijgen
- Na 1/2 minuten zegt-ie dat hij geen verbinding kan maken.

15do212.jpg

Heb deze computer gekregen. En ze hadden daar toen ook een probleem met een Wi-Fi stick. Ik weet niet hoe dat afgelopen is, of dat daar ook enig verband mee is. De drivers kon ik in iedergeval niet vinden.

Nu weet ik niet of jullie mij kunnen helpen, maar ik zit er echt mee. Ik wil wel graag waar voor m'n geld :)

Alvast bedankt!

Andries

je schrijft dat je WAAR VOOR JE GELD WILD,
waarom koop je dan het bagger merk SWEEX?????:o

Sweex is inderdaad ....

ONtopic.
Ga terug met systeemherstel, voordat je hem geïnstalleerd had.
Dongel eruithalen en laten voor je dit doet.
CD erin, en setup.
Als hij erom vraagt, dan pas je dongel (stick) erin, en opnieuw opstarten.
Dit zou moeten werken.

Hahaha sorry, maar zo bedoelde ik het niet.
Ik weet dat Sweex niet echt het beste merk is, maar op school hebben we die dingen ook. En dat werkt vloeiend.

Ik ga systeemherstel even proberen.

edit:
Systeemherstel gedaan. Je zei dat ik eerst de CD erin moet doen, en als hij dr omvraagt dan pas de USB erin doen. Hij vraagt dus nergens naar. Hij sluit gewoon de installatie af. Boem. Dus heb ik het weer via de manual gedaan.

- USB erin
- Setup laten lopen

Klaar.

Nu detecteert-ie wel de USB maar bij netwerkverbindgen detecteert-ie geen draadloos netwerk. En gister heb ik dat dus voorelkaar gekregen dmv services.msc te openen en een paar programma's te starten. Hebben jullie nog andere opties?

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij apparaatbeheer of je usb netwerkkaart goed geïnstalleerd is.

Heb ik gedaan.

Er staat onder netwerkadapters: RT73 USB Wireless LAN Card en VIA Compatible Fast Ethernet Adapter

maar bij het vraagteken dus Overige apparaten staat Netwerkcontroller

Zou dat er misschien iets mee te maken hebben?

bij netwerk controller moet je nog de netwerk kaart driver installeren
staat wel op de cd van je moederboard

Oké, ik ga het straks ook even op één van mijn andere computers proberen. En als het probleem aanhoud dan lever ik 'm gewoon in.
Weet iemand nog andere merken voor een wireless usb stick?

Snuffel even bij http://tweakers.net/pricewatch/cat/...KL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB de pricewatch.
Reken ong. € 15,- a € 20,- en je hebt een goede.
Er zijn teveel merken om hier op te schrijven.
Dus geen bovengenoemd merk en nog div. andere. Ik ga geen oordeel geven of een merk wel of niet goed is.
Op genoemde site heb je productreviews, dus je bent er snel genoeg achter.
Ga wel voor een "N" standaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan