Sweex netwerk, werkt niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-user

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Een simpele sweex netwerkkaart die win XP compatible zou moeten zijn, geeft tijdens de installatie de foutmelding dat de driver niet compatible is (en toch installeer ik de xp driver :S)

Nou heb ik toch de installatie doorgezet, en de netwerkkaart lijkt te werken. Internet werkt prima via de router, maar het netwerk wil gewoon niet werken. Pingen naar de pc is wel succesvol, pingen vanaf de pc geeft steeds een time-out. Andere pc's aan de router werken wel prima, alleen die pc met de sweexkaart wil gewoon niet werken. Heeft iemand anders dit probleem ook?

(bericht voor de mods: ik had dit al eerder gevraagd, maar dat was in een bestaand topic dat hier niet helemaal mee te maken had, dus willen jullie dit topic svp open laten?)

Zou je dan in het vervolg een ouder topic dan niet willen kicken :thumb:

ik had ook 2 kaarten van sweex gekocht pci voor 6 euro.
een E-Tech router erbij voor 35,- en nu doet mijn netwerk het

Het probleem zit hem in je netwerk.

Je kan op internet via de router, maar je kan niet pingen, kijk eens naar je ip adres.

groetjes speedtouch

Volgens mij staat alles goed hoor, wil jij anders even kijken?

Moet ik de netwerkkaart anders statisch instellen?

Ik heb je ipconfig gezien, ik mis de DNS, hierachter moet nml staan LAN.

Als je de DNS inschakeld moet hij werken, als bijlage doe ik effe mijn ipconfig, deze kan je vergelijken met die van jou, kijk naar,
[ Verbindingsspecs. DNS-achtervoegsel: ]

groetjes speedtouch

Bijlagen

• lan.jpg
    lan.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 29
Hoe zal ik dat dan moeten instellen?

Heeft dat met het instellen van je tcp/ip te maken? zo ja, hoe?

Kijk eerst even of je firewall staat ingeschakeld.

Ga naar configuratiescherm > netwerkverbindingen > klik in de rechter kolom op instellingen van deze verbinding wijzigen.

Nu komt het tabblad eigenschappen voor LAN verbinding
bij tabblad algemeen moet overal een vinkje staan, ga dan naar geavanceerd, en haal het vinkje weg bij de firewall.

groetjes speedtouch

Ik ben zelf ook niet veel wijzer geworden moet ik eerlijk zeggen, ik heb gezocht om de dns handmatig te activeren of te herstellen ,maar heelaas.

Heb je al geprobeerd om het netwerk opnieuw te maken ?
Verder vertel je dat je de orginele drivers van de kaart niet kon installeren ? Je hebt kans als je service pack 1 verwijder dat hij dan wel de drivers pakt, daarna kan je service pack 1 weer gewoon installeren.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan