Sweex printerserver installeert niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter wilri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
ik heb een sweex pr110 printerserver gekregen en wil die installeren op een vista pc.
echter de manual zegt geschikt voor xp.
is daar een oplossing voor?
het netwerk ziet een onbekend wcnapparaat maar kan dat niet configureren via het ziggo ubee modum.

wie kan helpen?

http://www.sweex.com/en/beeld-geluid/pr110/
gebruik daar deze:
PR110_manual_nld_Print_Server_Installatie.pdf (2.04 MB)
Login als admin en n kies op het setup bestand van de CD met R-muis en kies daar voor XP-compatibiliteitsmode
Laat dus de CD niet autorun doen... dat gebeurt meestal als je hem in de CD lade legt...

Probeer dat eens .... en???

Beschrijf alles wat er gebeurt incl de meldingen.....

als admin de admin op de cd uitgevoerd en daarbij worden de printserver utilities geinstalleerd. vervolgens de netwer***ilities geinstalleerd. ik kan niet kiezen voor de xp comp mode.
de server eerst met de lan kabel en daarna wifi verbonden maar kan de server niet vinden.
en daarna weet ik niet wat te doen.

Kopieer de software dan eerst naar de pc en dan nog een keer dat compatibiliteitsverhaal proberen.

maar ik heb er nog één: een linksys wps45g geinstalleerd, krijg bericht dat de wifi werkt maar evengoed nog met lan kabel nog wifi printen mogelijk.
in de manual staat ook hier xp en ik installeer met vista.

Kijk eens of printen via de kabel wel werkt...
Pas dan de poort aan van USB naar TCP/IP met het ip adres van de printer....

de linksys zal het nooit doen want die blijkt niet compatible met de samsung ml-1860series
de sweex print niet via de kabel.
weet iemand nog een oplossing?

ik heb getest door de printer aan de lan kabel en aan de usb aan te sluiten maar geen resultaat.
en hoe kan ik het adres van de printer vinden als de printer geen wifi printer is? of bedoel je dan het adres van de sweex?

Als de printer rechtstreeks aan de pc niet werkt, wat wel apart is.. dan lukt het nooit.
Los dus eerst dat probleem op.
Adres v/d printserver? Das dus een ip adres binnen de DHCP range van je router.
Misschien kun je in de router zie in een lijst welke apparaten een ip adres gekregen hebben,... dan moet de printserver daar tussen staan.
Niet? reset de printserver dan en dan nog een keer aansluiten en kijken of ie in de lijst in de router staat.

sorry, ik ben niet duidelijk geweest.
de printer doet het via de usb rechtstreeks aan de pc.
ik heb de server rechtstreeks aan de modem/router gehangen met de lan kabel maar zie in de router geen server bij dhcp. gereset en weer gekeken maar niks.
dit staat in de dhcp range:
bcb1f3b34e94 192.168.178.010 255.255.255.000 D:00 H:01 M:00 S:00 Tue Dec 16 11:38:13 2014
0015af45a3b5 192.168.178.012 255.255.255.000 D:00 H:01 M:00 S:00 Tue Dec 16 12:01:51 2014
180cac11f09e 192.168.178.017 255.255.255.000 D:00 H:01 M:00 S:00 Tue Dec 16 11:40:51 2014

10 is een android apparaat, 12 is de pc en 17 is een andere printer.
dus zie ik geen server. wat is nu nog mogelijk?

Test hem eens bij iemand anders op een router... als de printserver niet zichtbaar wordt... valt er niks te verbinden.
Mogelijk defect?

is een server altijd zichtbaar als die met de lan kabel verbonden is met de router? ook als er geen installatie via de pc is geweest?

hele handel weggedaan en nieuwe mini laptop gekocht en geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan