Sweex router broadband probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratchny

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
* De router deelt wél goed ip adressen uit aan de computers op het netwerk

* De router krijgt wél een ip adres van het modem, maar de subnetmask en de gateway zijn beiden verkeerd.

# Ik heb een kabelaansluiting (bij Multikabel)
# Ik gebruik Windows XP
# Ik gebruik de firewall van windows
# Het is een sweexbroadband router, niet draadloos.

Wie weet wat ik hier aan kan doen.
Alvast superbedankt voor de hulp, ik baal er namelijk enorm van!!

Laatst bewerkt:
Hij werkt nog steeds niet. Iemand nog andere tips. Ik snap erzelf namelijk helemaal niks van.....:(

Internet Connection

View the current internet connection status and related information.

Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : 84.104.x.x
Subnet Mask : 128.0.0.0
Default Gateway : 0.0.0.0
MAC Address : 00:50:BF:B9:03:E9
Primary DNS : 213.73.255.52
Secondary DNS : 213.132.189.250

Oke, ik heb alles nog weer eens "volgens het boekje" geprobeerd te installeren. En ik krijg dus ook van mijn router een ipadres en alles toegewezen,...(zie hierboven). En wanneer ik mijn computer rechtstreeks op de modem zet heb ik ook gewoon internet, MAAR wanneer die router ertussen zit, dan heb ik dus geen verbinding meer. Waar O Waar kan dit aan liggen!!!???

[modedit]Je IP-adres even gedeeltelijk gemaskeert. Is wel zo veilig[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
hmmz tja die masker en de gateway zijn niet goed!

kun je die masker en gateway niet handmatig inkloppen in de router? masker; 255.255.255.0 en de gateway is het eerste beschikbare netwerkadres berekend uit het ip address en de gateway die je modem genereerd. Werkt het niet dan heb ik meer info van je nodig om je verder te helpen. Succes...

de gateway is het eerste beschikbare netwerkadres berekend uit het ip address en de gateway die je modem genereerd. Werkt het niet dan heb ik meer info van je nodig om je verder te helpen. Succes...

Ik snap dat stukje niet zo goed...Zou je dat misschien een beetje toe kunnen lichten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Reset eerst eens de router, als hij ontkoppelt is van de kabelmodem en computer, sluit de pc weer aan, kijk in de eigenschappen van het netwerk of hij daar op DHCP staat, en bij de status en ondersteuning of je nu wel de het goede ip en subnetmask hebt.

Indien dan niet goed is, zullen we verder moeten zoeken.

Over welk type Sweex hebben we het hier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan