Sweex router en NIS 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

wegje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Er is een Sweex router aangeschaft voor het delen van internet. Ik heb begrepen dat er een ingebouwde firewall in routers zit.

Mijn vraag:
Op twee pc's staat NIS2004 geïnstalleerd. Is het nodig om op deze pc's NIS te handhaven of kan het conflicten veroorzaken met de router? Moet er 1 vanaf, kan het er helemaal vanaf (zonder Anitivirus te verwijderen uiteraard)

Dit is een nieuwe wereld voor mij. Ik weet hier echt helemaal niets van :-).

gr
Jenny

In principe kun je het gewoon eraf halen. Er zijn echter mensen die het toch veiliger vinden hem erop te laten, wat ook geen enkel probleem is hoor, het levert geen conflcten ofzo op. Deze mensen hebben als reden dat routers alleen inkomend verkeer scannen maar niet het uitgaande en dat doet een firewall wel. Ikzelf heb gewoon alleen mn router en dit bevalt me prima, maar ik ken ook mensen die het allebij nog hebben.

Ik zou dus eigenlijk zeggen, als je het er toch nog op hebt staan, bespaar je de moeite om het eraf te halen, het zit ook niet in de weg dus waarom zou je het verwijderen.

Robbert1978

Weliswaar wat laat, maar ik had geen mailbericht ontvangen van een antwoord. Bedankt voor je bericht. Ik snap het helemaal :-).

gr
Jenny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan