Sweex router i.c.m. breedband

• Onderwerp starter Onderwerp starter @home
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@home

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
He hallo,

Ik heb onlangs een router gekocht om mijn breedband te delen met een andere pc. Alles draait op zich wel, alleen zo af en toe branden alle lampjes op mijn (@home) modem tegelijk en lijkt alle dataverkeer te zijn geblokkeerd of enorm vertraagd. Ik heb tot nu toe nog maar 1 pc op de router aangesloten, kan dit het probleem zijn?

Ron

(Windows XP Prof.)

denk het niet, zonder router functioneert alles goed

Moet je toch wachten tot er een @home-mede-helper reageert. Zit er geen handleiding bij hoe e.e.a. in te stellen voor @home?

Jawel, die instellingen zijn allemaal goed. Dat is het vreemde juist ...
We w8-en wel ff tot iemand reageert met dezelfde ervaring.

Thnx anyway!

Ron

Ik heb ook een Sweex router icm @home.... en heb hetzelfde probleem.

Het gaat nu wat beter met een nieuwe firmware (0.59) en het volledig dichtzetten van de firewall van mijn router, maar ideaal is het nog niet.

router icm @home

Wat raar ik heb een sweex breedband router icm @home , en 2 pc's verbonden ,maar heb geen problemen

Ik denk dat het een combinatie van factoren is... ik hoor (lees) zowel positieve als negatieve verhalen over Sweex in combinatie met @home.

Hier heb ik de problemen vooral in combinatie met een COM21 kabelmodem en een haperende internetverbinding. (omgeving Den Bosch)

router

hoi Franzki,

Hoeveel bits per sec staat jouw poortinstelling trouwens?

Sinds een dag heb ik ineens veel minder problemen met de Sweex in combinatie met athome. Ik vermoed dat de Sweex (over-)gevoelig is voor storingen op het athome-netwerk maar nu lijkt het stabiel te draaien. Waarschijnlijk hebben ze bij athome wat problemen opgelost.

De netwerkkaarten van mijn pc's staan op auto (geen vaste snelheid ingesteld). Aan de lampjes op de Sweex te oordelen worden ze herkend als 100Mbit.

Ik draai de Sweex met edimax 0.64 firmware maar ik vermoed dat het met 0.59 firmware van Sweex nu ook goed zou moeten lopen. Qua instellingen niet veel bijzonders... wel de interne firewall aangezet.

Met Sweex firmware 0.57 heb ik alleen maar problemen gehad. Daarmee moest ik regelmatig de router hard resetten omdat hij vanaf de pc's niet meer benaderbaar was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan