Ok, dat DNS achtervoegsel heb je wellicht zelf ingesteld (zie bijlage 1). Dat doet er verder niet zoveel toe.
Je krijgt dus het 192.168.123.168 ip-adres van de Sweex, terwijl de Sweex zelf aan zijn LAN-kant het adres 192.168.123.254 heeft.
Verbazingwekkend is dat, naast het ip-adres van de Sweex, ook nog 192.168.2.1 als DNS server wordt genoemd. Heb je ook bij de DNS instelling van TCP/IP ingesteld dat de DNS automatisch moet worden toegekend? Normaal gesproken wordt daar uitsluitend het ip-adres van de dichtsbijzijnde router automatisch ingesteld (in jouw geval dus 192.168.123.254), niet nog een andere.
Fix dat DNS verhaal, zie bijlage 2.
Overigens is het beter om met virtual servers (=portforwarding) te werken dan je pc in DMZ te zetten: Ook al staat de Experiabox er nog voor om je te 'beschermen' tegen ongewenst internet-verkeer, zou ik persoonlijk voor het instellen van portforwarding gaan.
Alleen als er heel veel verschillende poorten naar je pc geleid moeten worden is DMZ eventueel gerechtvaardigd, maar voor jou is alleen FTP van belang, dus zou ik van DMZ afblijven en alleen portforwarding gebruiken.
Klein nadeeltje van portforwarding t.o.v. DMZ is dat je clients passive mode FTP moeten gebruiken, maar dat is bijna in elk FTP-pakket gemakkelijk in te stellen, en als je FTP't via Internet Explorer staat passive mode standaard aan.
Verder is mij nog steeds niet duidelijk of je nu nog een probleem hebt of niet en, indien ja, wat het probleem nu precies is??
Ik type me lens, maar duidelijkheid daarover krijg ik maar niet.
Tijs.