sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Golflima

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
44
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje...................

Ik heb een sweex router en 2 computers.
In het begin hebben we de beide computers online gekregen maar, door een onbekende oorzaak is er een netwerkkaartje van 1 van de computers kapot gegaan.
We hebben er een nieuwe geplaatst en een nieuwe utp kabel.
Maar deze computer komt niet meer op internet en de andere comp. waar niets mee aan de hand was ook niet.
We komen wel met beide comp. in het configuratie scherm van de router. De router opnieuw geconfigureerd maar, we komen niet meer bij chello binnen. Mijn vraag is nu, is de router kapot?
Met de comp. kom ik direct aangesloten op de modem, wel op internet.
Wie weet er een oplossing????????
gr.Guus
 
Zou je het type Sweex nog willen vermelden, dit vind je als het goed is onderop het apparaat. Ook het type firmware, dat kan je als het goed is terug vinden als je naar de swyx verbind met je computer, en dan in een van de overzicht/configuratieschermen.

Met deze informatie kunnen we je denk ik beter helpen.

Ps. als ik zo snel zoek kom ik een hoop problemen tegen met chello icm de sweex. Het zal dus wel op te lossen zijn :)
 
al vast bedankt voor de reactie,
Het is een broadband router LB000021
Maar het type van de firmware kan ik je niet geven omdat het niet bij mij thuis is en die mensen zijn op dit moment niet thuis
 
Laatst bewerkt:
ja inderdaad met chello heb je niets anders dan problemen maar, het heeft gewerkt.
Alleen de eerste keer dat die man het had belde hij naar de helpdsek van chello en die wilde helpen maar kon geen monitor vinden daarop antwoorde hij dat kan kloppen omdat ik er een router er tussen had zitten.
Als antwoord kreeg hij dat chello geen routers ondersteunde en daar was de kous mee afgelopen.
 
Mogelijk had de router het macadres van de defecte netwerkkaart. daardoor kan je waarschijnlijk niet het net op omdat chello van dat macadres gebruik maakt ter verificatie van de gebruiker.
Wat je wel kan doen is aan chello vragen het oude macadres te laten vernieuwen.
 
Ik hoop inderdaad dat het op te lossen is ik ben al 2 dagen bezig geweest en alles al gedaaan wat in mijn vermogen zit plus de handleiding van sweex maar ik kom wel in de configuratie van de router maar en het ip adres van de comp. kan ik ook in de router zetten gelukkig hadden die mensen het als een backup op de comp gezet. Maar meer als dat kom ik niet meer alles al een keer gereset van de voeding af ook de modem maar niets helpt ik begin een beetje radeloos te worden. Vandaar ik jullie hulp in roep.
 
Ik denk ook dat het idd iets is met macadres. Ik heb daar op veel fora problemen over gelezen met mac adres instellingen.
 
Maar het macadres is van de computer die geen conflikten had en die was zowieso al bij chello aangemeld
 
Bedankt voor de raad die jullie aan mij gaf, ik ga vanavond nog naar die mensen toe en zal kijken of dat het mij dan lukt zo niet dan, horen jullie weer van mij en wat ik dan nog gedaan heb.
Ik wens iedereen een heel zonnig en fijn weekend.
en tot mails.
Groetjes Guus.

Bedankt!
 
ik heb het gevonden

Hallo allemaal,
Ik wil jullie even laten weten hoe het is gegaan.
Ik heb chello gebeld en gevraagd, waarom de computers op mijn router geen internet kan krijgen.
Als antwoord kreeg ik dat ze sinds een half jaar het toelaten dat de mensen een router gebruiken anders, waren zij de klanten verloren.
Ik moet zeggen dat ze behoorlijk behulpzaam zijn geweest, Zoals van dat ik de router niet goed had geconfigureerd en als ik vragen had dan moest ik hun maar bellen.
Wel ik heb de papieren van chello gepakt en gekeken naar dns nummers die ik eventueel nodig zou hebben.
Wel ik ben naar mijn configuratie scherm van mijn router gegaan en de in en uitgaande dns-nummers in gevoerd en op geslagen.
En ja hoor ik had de computers online.
Toch vriendelijk van de helpdesk...................
Nogmaals bedankt voor de goede raad gevingen en tot de volgende keer.
 
Nog een aanvulling, als je een router gebruikt dan ziet de provider het macadres van je router, niet van je pc, of welke pc dan ook. Je router is leading in dit geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan