sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

cambyzez_nl

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2005
hallo,

specs:
sweex broadband router.
winxp sp1/2 ( 2 op andere PC)
chello cable
het probleem zit m in de router (volgens de chello helpdesk)

ik kom wel op de router, maar ik kan geen verbinding krijgen met internet, via de router. (dit is gewoon rechtstreeks via de modem) kennelijk doe ik wat verkeerd met de instellingen van de router, maar ik zou niet weten wat. de chello persoon zei dat het verder te maken had met het ip-adres wat de router van de modem krijgt en de router aan de pc geeft, maar ik kan hier niks mee... kan iemand me helpen?

Bij voorbaat dank

Hoi,

Zorg dat je een laptopje hebt bij de hand zou handig zijn...

Ga daarmee rechstreeks aan de modem het internet op.. Hij zal wel vragen om opnieuw aan te melden bij chello, dat leuke inlog schermpje van chello bedoel ik daarmee...

Is alles klaar en kun je op internet komen met de laptop, zoek dan de mac adress van de laptop op met ipconfig geloof ik zo uit mijn hoofd.

Noteer de Mac adress van de laptop..

Ga via een computer naar je router setup en vul daar de mac adress in van de laptop als mac adress van je router. Ook wel genoemd clone mac adress...

Effe rebooten en de router effe aan/uit doen en dan moet het werken..

Groetjes, Dj Viper

Geplaatst door DjViper
Hoi,

Zorg dat je een laptopje hebt bij de hand zou handig zijn...

Ga daarmee rechstreeks aan de modem het internet op.. Hij zal wel vragen om opnieuw aan te melden bij chello, dat leuke inlog schermpje van chello bedoel ik daarmee...

Is alles klaar en kun je op internet komen met de laptop, zoek dan de mac adress van de laptop op met ipconfig geloof ik zo uit mijn hoofd.

Noteer de Mac adress van de laptop..

Ga via een computer naar je router setup en vul daar de mac adress in van de laptop als mac adress van je router. Ook wel genoemd clone mac adress...

Effe rebooten en de router effe aan/uit doen en dan moet het werken..

Groetjes, Dj Viper
Je kan ook je mac adres clonen vanuit de interface van sweex instellingen. Dus dan hoef je niet een andere pc er bij halen

het probleem is opgelost, harstikke bedankt voor jullie hulp, maar het lag ergens anders aan. ik was vergeten "chello.nl" als host in te stellen :D. het werkt nu.

Hoi,

Okido.... ach het zijn soms van die kleine dingetjes...

Groetjes, Dj Viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan