Sweex switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

MickaelD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ben op zoek naar hulp! Wij hebben thuis een livebox en er loopt maar 1 draad naar boven. Nu heb ik een ps3 en een laptop die ik graag toch bedraad wil hebben ivm streamen. Er kan maar 1 draad naar boven dus ik heb hiervoor een Sweex switch gekocht om zowel de laptop als de ps3 online te krijgen. Er staat nog heel leuk op de doos plug en play, maar als ik hem aansluit op de draad die naar boven loopt heb ik wel verbinding met het 'Onbekende netwerk' maar heb ik nog geen internet verbinding. Bedankt alvast voor je hulp.

Gr. Mickeal Dricot

PS: Dit is hem: http://www.sweex.com/nl/assortiment/internet-networking/switches/SW005/handleidingen

Mickeal,

De livebox ( van je provider) zend maar 1 ip adres uit naar 1 apparaat.
Een switch is alleen maar een slimme hub. Het signaal moet gedeeld worden. Jij hebt hier een router nodig.
Deze geeft zelf ip adressen uit naar alle apparaten die daarop zijn aangesloten en weet het signaal van de livebox te splitsen.
De kabel die uit de livebox komt moet naar de WAN poort van de Router.De andere LAN poorten zullen dat het internet signaal via de WANpoort doorsturen via je livebox naar het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan