Sweex USB webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zammorak

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Hallo,

Na lang zoeken heb ik mijn oude webcam weer gevonden helaas niet de instelatie cd dus ik heb geen driver om de webcam te instaleren. Enigste wat ik nog gevonden heb is het handleidings boekje waarop staat dat het een Sweex webcam is type JA000010 WEBCAM is en de webcam komt uit 2002 zie ik nog ergens
Ik heb zelf al een beetje gezocht naar drivers maar kan geen geschikte driver vinden (ook op de sweex site zelf). Helaas zitten er ook geen ingebouwde drivers in de webcam zelf....
Ik hoop dat jullie mij een link kunnen geven waar ik de driver kan downloaden

Mijn besturingssysteem is Windows 7 64bit

Sweex

:confused: Rond ( op internet ) kan je lezen dat Sweex webcam's drivers zijn niet meer door bijna geen windows ondersteund, je kan drivers van '' Trust 15082 '' instaleren die ondersteunt bijna alle sweex webcam's ... er is een artikel in een ander ''>help forum<'' over, :confused: maar die link mag ik je niet, hier zetten ....

Laatst bewerkt:
Mijn vader had het zelfde; oude MS webcam die hij bij zijn W98 pc had gekocht. Meeverhuisd naar een nieuwe pc met Wxp en dat ging, maar toen die pc werd afgedankt en vervangen door een W7 exemplaar, ging het mis. De generieke driver die we daarvoor gebruikt hebben wekte niet meer.

De oude hardware wordt niet meer ondersteund en vooral als het gaat om iets wat je voor weinig kan kopen zijn fabrikanten niet snel geneigd daar ook nog een driver voor te schrijven.
Wij hebben uiteindelijk maar een nieuwe webcam gekocht...
Die geeft toch wel een beter beeld en heeft een (usb) microfoon ingebouwd dus uiteindelijk vonden we dat niet slecht.

Da's het simpelste...

De hardware is helemaal goed alleen maken ze daar geen driver meer voor... :-|

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan