Sweex

Status
Niet open voor verdere reacties.

reijers

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo,
Ik heb een Sweex router.
Maar nu ligt internet eraf bij netwerk staat er wel dat ik verzend en ontvangt dus ik heb wel internet.
Als ik naar de ip adres van de router ga en het mac adres vervang dan gebeurt er nix...
en als ik via uitvoeren cmd in typ of ipconfig/release dan staat er dat de systeembeheerder deze fuctie uitgezet..
dus ik kan mijn ip adres niet vernieuwen..
wat kan ik doen om de router het weer te laten doen.
gr nick

Probeer eens het meest simpele.

1. Haal de spanning van zowel je router als de internetmodem door de stekker uit het stopcontact te halen.
2. Zet je PC uit
3. Zet weer de stroom op het internetmodem en wacht tot deze klaar is met opstarten
4. Zet weer de stroom op de router en wacht tot deze klaar is met opstarten
5. Zet je PC weer aan.
6. Test het nu nog eens.

Maar dan is het probleem van het uitvoeren nog niet opgelost....
Waar kan ik instellen weer dat ik alles kan instellen bij uitvoeren zoals cmd of ipconfig/renew...

Als je de stappen volgt die ik eerder had aangegeven dat is de kans groot dat alles daarna weer goed werkt, dus dat eerst proberen.

Probleem niet opgelost, verwijder dan eens de router en sluit je pc rechtstreeks aan op het internetmodem. Let wel op want vaak als je dit doet dan moet je hierna het internetmodem weer even 30 sec spanningsloos maken. Providers registeren vaak het hardwareadres en omdat die nu veranderd moet je het modem echt uitzetten (stekker eruit). Tijdens de herstart word dan het nieuwe hardwareadres weer gekoppeld. Als je later het modem er weer tussen doet moet je deze stappen weer doen.

Werkt het nu wel dan ligt het probleem bij de Router.
Werkt het niet dan ligt het of aan het Internetmodem/of heeft de provider problemen / of de PC.

Router Probleem
Mocht dat niet lukken en je kunt niet meer inloggen op de router dan dien je de router te resetten zodat alles weer naar de standaard instellingen wordt teruggezet.
Op de router zit achterop een klein knopje met de tekst reset. Deze iets van 10 a 15 sec ingedrukt houden en de modem is weer standaard, staat ook in het boekje van de router.

Uit je reactie haal ik dus niet of het voorgestelde als gedaan is en wat je nu met de laatste opmerking precies wilt en moet je na de testen en geen resultaat dan even duidelijker omschrijven.

Vermeld dat ook de resultaten van het testen zodat wij weten wat je zelf nu gedaan hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan