Swish 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serialk

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
wil iemand die verstand heeft van swish ff kijken
op deze site www.handelsonderneming-buijs.nl
ik heb hem gemaakt voor mijn vader maar hij zegt dat die moet betalen als iemand foto's kopieeert maar dat kan toch niet?
http://www.handelsonderneming-buijs '

Zo ja kan ik hem dan beveiligen?:confused:

ps: wij hebben nou al bijna 500 euro betaald omdat we over de traffic limiet heen gaan wij hebben alebij niet zoveel verstand van internet dus ik heb zo'n gevoel dat we belazert worden

alvast bedankt voor de hulp :)

Groeten Patrick

Betalen, ligt er aan wat ie er onder verstaat.
(als er namelijk de plaatjes gelinkt word, en die plaatjes worden vel bekijken, dan zal de bandbreedte toenemen.)

Als dat over de toegestane bandbreedte grens gaat, dan moet ie betalen (voor elke GB, die hiij er over heen gaat).
---------------------------------------------------

Tsja, 500 euro:
Over hoeveel maanden is dat? (en hoeveel is de traffic?)

//
Ik zag trouwens dat jullie bij alphamegahosting.com
het domein hebben geregistreerd, dus wellicht dat je hier nog wat nuttigs vind:
http://www.alphamegahosting.com/2/nl/

Laatst bewerkt:
Na even jouw account te hebben bekeken, blijkt dat jouw bezoeker gemiddeld 8Mb aan traffic trekken. Dit is héél véél, de reden hiervan is het flash filmpje dat je gebruikt. Dit filmje is 10Mb groot en wordt door iedere bezoeker van jouw site gedownload. Het zou een goede optie zijn om dit filmpje op te plitsen in meerdere kleine filmpje, wat meestal de bedoeling. Deze ga je dan met html aan elkaar linken.

dit is wat hij zij maar ik d8 maak ff een internetsite
maar wat die hier alemaal zegt ken ik dus niet :(
geen idee hoe dat moet mijn hele site heb ik met swish gemaakt en heb geen links gebruikt

:confused: Tja ik kan me herrineren dat we over de grote van de Flash al eerder gewaarschuwd hadden, de eerste keer dat je deze liet zien was hij 5 MB, inmiddels al 10, en elke keer dat je hem aanpast en upload kost dat ook weer data verkeer en ook voor degene die hem bekijken, want 1 letter veranderen en een bezoeker moet die hele 10 MB weer opnieuw laden en dat tikt aan.

Dus wordt het toch raadzaam om je in de swish materie "load movie into movie" te verdiepen zodat degene die kijkt alleen het gedeelte bekijkt waar hij op klikt zodat je minder data verkeer krijgt. In de help functie van swish wordt dit uitgelegt, en is dit niet duidelijk dan kan ik wel eens een voorbeeldje voor je maken.

En iets beveiligen op het internet is onmogelijk, ook flash is leeg te trekken qua plaatjes en geluid, of gewoon door op je printscreen knop te drukken en te plakken in paint kun je ook al foto's pikken.

harstike bedankt voor de hulp/uitleg :thumb:
en als het niet te veel moeite is zou je dan een keer een voorb willen maken:rolleyes:
want hoe kom ik in godsnaam aan die 10mb ruimte hij moet eigenlijk nog groter worden en ik heb een limiet van 100 mb ik denk die is nog lang niet vol:)
maar ik ben de site weer opnieuw aan het maken kijk maar naar voorbeeld op www.sofnlclan.tk ik heb wienig gemaakt maa toch neemt het weer veel ruimte in en bij deze voorbeeld heb ik gewerkt met sprites is dit goed?
het zou beter zijn als de pagina word geladen als men daar op klikt inplaats van de hele site
maar ja kijk maar naar mijn voorbeeld van de nieuwe site of dit wel de goede kant opgaat maar hij is nog lang niet af er moeten nog aardig wat foto's bij dus ben ik bang dat het weer de slechte kant opgaat
nou ja kijk maar ff dan hoor ik het wel van je :D

alvast bedankt
groeten patrick http://www.sofnlclan.tk

:) Is goed, ik zal vanavond even een voorbeeldje in elkaar flantsen

Tevens ben ik zo vrij geweest om alle plaatjes eens uit je flash te halen en tot mij verbazing zag ik dat sommig plaatjes 640x480 pixels waren, terwijl ze in je flash maar heel klein gebruikt worden, deze bijvoorbeeld.

movie8[1]5.jpg

Het is beter om ze van tevoren te verkleinen in plaats van ze met swish kleiner te maken, ook kreeg ik sommige plaatjes als bmp uit je flash file, dit is ook niet verstandig aangezien bmp veel bestandsruimte inneemt.
Je flash is nu al weer 2 MB groot en door plaatjes van tevoren alvast te verkleinen moet deze zelfde flash al tot een kwart (500 kb) terug te brengen zijn.

oke
alvast bedankt

de foto's maak ik ook eerst kliein d8 ik
ik verklein ze en dan sla ik hem opnieuw op mischien dat iik dat bij een paar vergeten ben of ik doe het niet goed en kan ik bmp omzetten naar jpg dan?

:) Jpeg omzetten kan ja, met Ifranview of BMP openen met paint en saven als Jpeg.
Het kan zelfs ook in Swish zelf, Laad je BMP plaatje, ga naar het shape venster, klik op properties en vink aan Jpeg quality.
Nu zie je het getal 100 staan, dit is de kwaliteit > 100=mooi beeld groot qua bestand, 0=lelijk beeld klein qua bestand, een waard van 65 a 70 geeft meestal wel een goed beeld en klein qua bestandgrote :)

Nou ik heb een voorbeeldje bijgevoegd hoe je flash movies in een andere movie kan laden, zodat je je aparte catogorieen kan opdelen in kleinere movies.
Zo hoef je ook niet je hele movie te uploaden als je ergens een wijziging doet en zal het ook schelen qua traffic, als je nu ook nog je plaatjes voordat je ze in swish plaatst wat op maat maakt zou het allemaal beter moeten gaan :thumb: suc6

Bijlagen

kijk daar heb ik wat aan ziet er wat ingewikeld
uit maar ik ga het proberen:D
en het zal vast goedkomen dat is inderdaad wat makelijker bewerken zo harstike bedankt he :thumb:
en als er nog vragen zijn laat ik het je wel weten

thx m8 greets Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan