switch achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertTi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Hallo allemaal,
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik heb momenteel een netwerkje thuis. Deze ziet er als volgt uit:
Internet van Ziggo-modem --> router (sitecom WL-527)
deze router maakt met diverse apparaten (laptops, tv, pc's) contact. deze router maakt bedraad met
1 pc (op zolder) contact.
Alle apparaten werken feilloos in het netwerk. Overal internet aanwezig.

Nu wil ik op zolder een verdeler (router/switch) plaatsen om zo op zolder ook meer bedraade apparaten (netwerkschijven)
te plaatsen.
Ik heb hiervoor een router van sitecom geprobeerd, dit lukt mij echter niet (schijnt ook niet echt mogelijk te zijn).
De router heb ik omgeruild voor een sitecom switch (LN-118), dit zou plug en play moeten zijn. Helaas geeft de switch
geen internet door. Deze switch vandaag omgeruild voor een sweex variant (SW015). Deze werkt echter ook niet.

Ik heb de switch vandaag met een korte UTP kabel de switch op de router beneden aangesloten en deze weer aan een laptop.
Nu maakt de laptop wel via de switch (draadloos op de laptop uitgezet ;-)) internetcontact.
Het lijkt dus in de UTP kabel te zitten die van de router naar zolder loopt (lengte is tussen de 20 en 30 meter). Rare is dat deze
kabel al jaren rechtstreeks op mijn pc zit en prima internet geeft, alleen via een switch werkt het niet...
Voor zover ik kan zien zijn alle door mij gebruikte UTP kabels straight maar dat mag tegenwoordig ook geen probleem meer
geven.

heeft iemand een suggestie?

Misschien is de kabel lang en oud?

En dat daardoor de signaal niet goed aankomt?

Heb je een andere lange kabel geprobeerd? of een andere switch?

Ik weet niet wat Sweex tegenwoordig levert, maar ik heb er zelf vroeger veel probleempjes mee gehad. (en dan zijn switches meestal nog redelijk simpele dingen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan