Switch i.p.v. Hub

• Onderwerp starter Onderwerp starter JH84
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JH84

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2001
Hallo,

We hebben bij ons op het werk nu een netwerkje met 8 computers. Deze zijn allemaal verbonden met elkaar d.m.v. een Hub-kastje.

Nu ga ik deze vervangen door een sitch, maar is het dan gewoon een kwestie van de kabels uit het hub-kastje halen en deze in de switch steken of moet er meer gebeuren ?

Kan je gewoon overzetten. Een switch kan je vergelijken met een hub is alleen wat slimmer.

Ik neem aan dat je een modem of router of iets dergelijks hebt ?

Ik werk zelf op de computer die als "server" dient, en hierop is een modem aangesloten.

Iedereen internet dus via mijn computer (en via het hub-kastje nu dus).

Verder hangen er dan nog 7 andere computers, via het hub-kastje, in het netwerk. En het hub-kastje wil ik dus vervangen door de switch.

Maar zoals ik van "dvham" begreep is het een kwestie van gewoon de kabels vervangen.

Moet de netwerkkabel van de computer die als server dient overigens in 1 worden gestoken of maakt dat niet uit ?

Maakt niet uit, in ieder geval niet in de upload poort.

Er staat niets op de aansluitingen vermeld dan 1 t/m 8

maar ik zal eerst even de link van toetje doornemen

op een switch zit er steeds een uplink poort, daar moet je jouw pc op aansluiten, en de andere vrije poorten kun je naar believen inpluggen. meestal is de eerste of de laatste poort de uplinkpoort. effe de manual van de switch erop nalezen en voila dan zou ie het moeten doen denk ik ...

nu weet ik niet zeker of je daar een gewone netwerkkabel mag gebruiken voor de uplink poort of zo een kabel waar de ' aders" van omgewisseld zijn ....

meestal zit er bij de uplink poort een knopje om de cross te maken (of juist niet te maken...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan