Switch maakt geen verbinding met modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

moustach12

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Hee,

Mijn switch (3com Switch 8 3CFSU08) werkt niet, ik heb hem verbonden met mijn router (Thompson Speedtouch WL780, de overigens vaak verbinding verbreekt) via een straigt-kabel. Ik heb het ook geprobeert met een Cross-Over-kabel, maar dat werkt ook niet. De aangesloten computers komen waarschijnlijk niet verder dan de switch. Iemand een idee? Thanks!

Laatst bewerkt:
Heb je geen kabel tester in de buurt? om te kijken als de bekabeling verder wel goed is?

Nee, niet echt...
En die dingen zijn ook behoorlijk duur geloof ik he?
Maar als ik de kabel vanuit mijn modem rechtstreeks aansluit op mijn laptop werkt het wel, alleen met de switch ertussen werkt het niet :confused:

- Kijk even met een andere kabel ertussen of het wel werkt,
- Zo niet, kijk even op je switch (je productnummer klopt overigens niet) of je niet een bepaalde poort (meestal de laatste in dit geval 8) moet gebruiken voor de uplink naar je router.
- Kijk eens of je de pc's wel met elkaar kunt laten praten via de switch (bestanden over en weer copieëren).
- Check of het vanuit een andere pc wel werkt.
- Check of je pc direkt aangesloten aan de router wel werkt.

De combinatie Thompson en 3com levert op zich geen problemen op, dat had ik ook hier draaien maar het is inderdaad een niet al te beste router en heb die vervangen door een 789, die doet het perfect.

Deze testjes zijn zo te doen, laat het resultaat maar weten.

- Kijk even met een andere kabel ertussen of het wel werkt,
- Zo niet, kijk even op je switch (je productnummer klopt overigens niet) of je niet een bepaalde poort (meestal de laatste in dit geval 8) moet gebruiken voor de uplink naar je router.
- Kijk eens of je de pc's wel met elkaar kunt laten praten via de switch (bestanden over en weer copieëren).
- Check of het vanuit een andere pc wel werkt.
- Check of je pc direkt aangesloten aan de router wel werkt.

De combinatie Thompson en 3com levert op zich geen problemen op, dat had ik ook hier draaien maar het is inderdaad een niet al te beste router en heb die vervangen door een 789, die doet het perfect.

Deze testjes zijn zo te doen, laat het resultaat maar weten.
1/2- =x, ik heb in handleiding gekeken, stond niets in en heb alle poorten geprobeerd
3- Hoe kan ik daar achter komen ?
4- =x
5- = dat werkt wel

product nummer is dit: 3CFSU08

wel bedankt over de nuttige informatie over de router, ik wil zo ie zo een andere...

Vwb het met elkaar communiceren van de pc's. Zie je ze onderling in je netwerk bij één van je pc's of wellicht nog makkelijker... kun je met twee pc's een spelletje tegen elkaar spelen over je netwerk? Dan weet je dat je pc's elkaar zien in het netwerk.

Met checken vanuit een andere pc bedoel ik dat je al je pc's even probeert of die via de switch op het internet kunnen komen. Als die het allemaal niet kunnen dan is het je switch die kapot is.

Hopelijk is het zo wat duidelijker uitgelegd.

Je uplink poort maakt inderdaad niets uit, zie nu wat voor switch je hebt.

sw.png

Zoals het er staat =(
Jammer, du swaarschijnlijk is hij kapot, ik ga morgen een nieuwe kopen!:shocked:

Aanpassing: ik wil dit doen: ik koop een extra netwerk kaart voor in mijn server, mijn server sluit ik aan op mijn modem en maak een brigde zodat alle pc's bij mij thuis verbinding maken via mijn server! Thanks!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan