Switch na Router (netwerkprinter onbereikbaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.

beanbag

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Ik zit met een probleem van connectiviteit tussen pc's en netwerkprinter in mijn thuisnetwerk na de toevoeging van een swicht om ook genoeg aansluitingen te hebben voor digitale televisie.

Mijn opstelling was alsvolgt:

MODEM naar ROUTER;
ROUTER naar PC'S en NETWERKPRINTER.

Nu heb ik digitale tv besteld en een gratis switch gekregen en mijn opstelling alsvolgt gemaakt:

MODEM naar ROUTER;
ROUTER naar PC1 en SWITCH;
SWITCH naar PC2, DIGICORDER en NETWERKPRINTER.

Ik kan nog steeds op internet met alle apparaten, digitale tv moet ik nog aansluiten, maar met PC2 kan ik niet meer printen maar kan ik wel via het oude static IP van mijn printer kijken hoeveel inkt er nog inzit via een webinterface.

Wat ik ook niet meer kan is via 192.168.1.1 mijn router bereiken, ik kan hem wel bereiken, hij vraagt mij dan om admin paswoord en naam, maar geeft nadien (na geven van correcte informatie) een blanco pagina weer.

Dit is een heel tijdelijke opstelling aangezien de digitale tv elders zal worden geïnstalleerd en ik dan de switch niet meer nodig zal hebben. (Heeft te maken met kabels die in de muur verwerkt zitten en er lopen er niet genoeg naar de kamer waar PC2, PRINTER en DIGICORDER staan)

Dus een oplossing is niet zo dringend of zelfs niet nodig, maar ik had graag inzicht gehad in het probleem.

Alvast bedankt!

ps: nog niet getest of ik met PC1 kan printen, is misschien niet zo'n slecht idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan