Switch naar Mac maar nu nog mijn bestanden overzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

finley

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Hoi, ik ben een paar dagen geleden geswitched van XP naar Mac! Mijn harde schijf was overleden. Ik ben er erg blij mee maar heb nog een probleem. Ik heb een LaCie externe HD waarop mijn bestanden van mijn overleden pc staan en natuurlijk wil ik deze overzetten (foto's, docs, contactpersonen, etc) Wanneer ik de LaCie aansluit op een USB poort van m'n IMac, ziet hij niets. Wie kan mij raad geven? Alvast bedankt! Groetjes, finley

Volgens mij lag dat aan het feit dat Apple eigenwijs is en alleen hardware van hen eigen "club" ondersteund.

sorry basflash. Ben niet zo handig met deze materie. Wat is MIS? Heb gegoogled en kom op management informatie systeem.

Hoe is die schijf geformateerd?
Fat32 moet hij kunnen zien.

Volgens mij lag dat aan het feit dat Apple eigenwijs is en alleen hardware van hen eigen "club" ondersteund.
Dit is natuurlijk de grootste onzin!! Want het gaat over een harde schijf. En die is, mits goed geformateerd, gewoon te gebruiken.

LaPasta

Zover ik mij kan herinneren (in 2005 na aanschaf gedaan) is hij NTFS geformateerd.

Finley

Kijk eens hier. NTFS schijnt nog al een probleem te zijn.

LaPasta

P.S.: Zodra je alles eraf hebt kan je hem het beste opnieuw formateren op FAT32 of
HFS+. Dat laatste is alleen MacOSX compatible, dacht ik.

Succes

Hoi, inderdaad een hele goede beschrijving wanneer de HD zichtbaar is. Dan kan ik vogens die procedure verder. `maar dan moet hij wel zichtbaar zijn, toch?

Kan je hem nog wel bereiken op je Windows? Als je daar nog de beschikking over hebt!

LaPasta

Hmm, zat net wat te bedenken. Spint die externe harde schijf wel op. Anders moet je even de kabels nakijken. Of hij goed is aangesloten.
Misschien heel ***lig om te zeggen, maar is hij wel aangesloten op het electriciteitsnet. Ofwel, zit de stekker er in.

Laatst bewerkt:
Ha,ha, had zomaar kunnen gebeuren, ja. Het stekkertje zit erin en het lampje op de LaCie knippert (zoals die ook altijd deed op mijn windows pc).
Nee, kan niet meer in Windows omdat m'n HD is overleden. Heb nog geprobeerd om in de setup BIOS de LaCie als primary aan te geven maar dat is niet gelukt.

Oef, dan zal het een beetje moeilijk worden.
Heb je al ander poorten van je iMac gebruikt?
Wat voor iMac heb je trouwens?
Niet nieuwsgierig, hoor!!:D;)

Peter

Ik heb alle poorten waar ' ie in past, geprobeerd. Heb een IMac '20. Ben er erg blij mee maar dit bevorderd niet mijn enthousiasme. Heb dan weliswaar een schitterende pc maar is nog niet 'echt van mij' omdat mijn persoonlijke dingetjes er nog niet op staan.

Ik ben bang dat je dan toch echt geen geluk hebt.
Probeer dit eens. Zat het net te lezen, maar als je het niet probeert dan weet je het niet. Maar hou er rekening mee dat het wel eens einde oefening van je externe schijf is. Ik heb trouwens vorige week een externe harde schijf van LaCie gekocht voor 40 euro bij Dynabyte. Voor Timemachine.

Peter

Bedankt voor het meedenken. Ik heb de link gevolgd en alles gedaan. Helaas. Zou wel toevallig zijn dat de HD kapot is. Hij heeft jaren naar tevredenheid gewerkt. Dus wat dat betreft een hele goede koop van je geweest! Er zit niets anders op dan met m'n LaCie naar iemand te gaan die met XP werkt en kijken of ik 'm daar kan inprikken. Hou je op de hoogte! TX!

Ik ben gisteravond bij iemand geweest die een Windows pc heeft en al mijn bestanden zijn nu overgezet. Overbodig om te zeggen hoe blij ik hiermee ben,he!
Heel erg bedankt voor de hulp. Gr. Finley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan