Switch of HUB nodig????

Status
Niet open voor verdere reacties.

webpie

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Hallo allemaal.

even een vraagje ik wil de router binnen de huiskamer plaatsen (staat nu in de meterkast in de gang) En wil ook mijn tv ook op NETTV laten werken.
Hoe moet ik dit plaatsen zonder dat het gaat storen.
Ik zit bij ONSNET
heb een router
de TV met NETTV
2 laptops WIFI

wie kan mij helpen

een switch.
een swicth heeft een gegarandeerde snelheid per aansluiting terwijl je met een hub de snelheid moet delen met het aantal aansluitingen(of aktieve verbinding).
Een fatsoendelijke switch is altijd snelller.

Zijn hub's nog wel te koop? Maar een switch is inderdaad het beste.

oke dank je weleen switch wordt het dan.
Maar wat is de beste volgorde van aansluiten?

tv met nettv aan de router. switch aan de router(als de router meerdere poorten heeft) en de rest maakt niet zo veel uit.

dank je .

Was wel vergeten te melden dat de ONSNET ook op een netwerkkabelwerkt waar moet ik die dan plaatsen

Die zit in de modem van onsnet die in de meterkast zit naar het kastje bij de tv in de huiskamer.

dus dat is gewoon een kabelaansluitng(geen adsl). Die kabel moet dan in de switch

Laatst bewerkt:
En dan nog even opletten of de switch een uplink poort heeft of niet (staat er op). Heeft hij dat niet, dan kun je elke poort gebruiken, maar steek de kabel die uit het modem komt maar in poort 1 voor de netheid :)

allemaal bedankt voor de tips.
Maar nu heb ik in een bouwmarkt gezien dat er ook isdn slitters zijn kan ik die ook gepruiken. Kunnen 4 kabels in.

inderdaad. netwerkbekabeling is 8 aderig waarvan de helft in gebruik is. Intheorie kun je de kabel dus splitsen om de verbindingen te creeren, maar dan heb je het ook wel gehad. Per netwerkverbinding heb je toch echt 4 adres nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan