switch of hub?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bram2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Ik wil mijn internet connectie delen met 2 computers.

De ene computer draait op windows XP en moet via UTP kabel met hub of switch verbonden worden. De 2e computer draait linux xubuntu en moet via wireless verbonden worden. Ik heb reeds een wireless router (linksys WAP54G) en wireless modem in de computer.

Vraag is nu wat ik moet aankopen: een hub of een switch en of er dingen zijn waarop ik eventueel moet letten, of zal elk hub/switch wel werken?

Ben op zoek naar een goedkope hub of switch, eventueel via ebay. Probleem is dat weinig winkels hier in de buurt veel keuze hebben kwa hub/switch en meestal geen goedkope modellen hebben (minimum 40 a 50 € ofzo), terwijl er nieuwe bestaan vanaf 15 € blijkbaar.

Geen van beide... |Gebruik de router! Een hub geeft IP problemen [beide PC's moeten voor je provider eenzelfde IPnummer hebben], een switch geeft geen beveiliging.... in de router zit standaard een hardware firewall... en geeft geen IP sores..

Geen van beide... |Gebruik de router! Een hub geeft IP problemen [beide PC's moeten voor je provider eenzelfde IPnummer hebben], een switch geeft geen beveiliging.... in de router zit standaard een hardware firewall... en geeft geen IP sores..

Sorry maar ik begrijp er niets van. Wat moet ik dan doen?
Trouwens heb vroeger al een tijdje met een switch gewerkt die niet van mij was en dat werkte goed.

Tja, ik begreep eerlijk gezegd een deel van jouw verhaal ook niet [wireless modem in de computer] dus ik heb "een slag geslagen" naar wat je bedoelde...: een wireless netwerkkaart in je computer en de "wap54" verbonden met het modem......

De ideale oplossing zou zijn het vervangen van de "wap" door een wireless router met bijvoorbeeld 4 lan poorten [Netgear WGT624 is een echte aanrader...]...
Daarop kan de utp PC en de wireless, je hebt een hardware firewall, bent gereed voor een uitbreiding in de toekomst [mediacenter o.i.d. [netgear eva-700]] en het blijft 1 apparaat...

Een hub werkt persé niet vanwege de IP problemen.... een switch kan, maar heeft, door de low-level instellingen, zo z'n beperkingen......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan