switch of utp splitter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilmour

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Vanuit mijn switch loopt er een utp kabel naar mijn blu ray speler (hifi component).
Nu heb ik een mediaplayer gekocht en wil dezelfde utp kabel gebruiken als die van de blu ray. Ik heb ze niet tegelijk aan. Kan ik met een splitter doen of heb ik ook hier een switch nodig?

Dan denk ik dat je aan een splitter genoeg hebt.
Als de blurayspeler aan gaat, zal de switch dit macadres opslaan. Als de blurayspeler uit is en de mediaplayer aan gaat, zal naar mijn weten de switch dit nieuwe macadres opslaan. In principe ziet de switch gewoon één kabel, waardoorheen bij het aangaan van een apparaat een aanmeldrequest bij de switch binnenkomt. Ga je ze beide tegelijk aanzetten, zal het wat minder vredig verlopen.

Ik zou zeggen, probeer het eens met een geleende splitter oid.

Dat gaat niet ,met een splitter.
Elk netwerk apparaat gebruikt een ip adres en 2 apparaten met hetzelfde ip adres gaat niet.
Een switch zal beter werken.

Nou de best werkende methode is inderdaad een 2e utp ernaast te leggen zodat ze allebei een eigen data aansluiting hebben. Is dit echter niet mogelijk of wil je kabel uitsparen dan zal een splitter goed zijn werk doen. Let er alleen wel op, de splitter moet wel geschikt zijn voor utp CAT5E, het mag geen simpele rj45 splitter zijn, deze is alleen geschikt voor isdn, ze ogen het zelfde, allebei hebben een rj45 aansluiting, dit wil niet meer zeggen als een brede stekker met 8 pootjes erin. Maar als je een simpele splitter zou halen heb je kans dat de aangesloten apparatuur helemaal niet werk of op halve kracht werkt omdat er maar 4 draadjes worden gesplit ipv 8.
Bij een splitter moet je wel GOED opletten dat de apparatuur niet tegelijk aanstaat. En daarmee bedoel ik dat het echt uit moet staan, niet op standby. De kans als 1 vd 2 op standby staat dat er toch een ipconflict komt is groot. Dan werkt het zo en zo niet.

Dus als ADVIES, haal een stuk utp cat5e en sluit hem als extra apparaat op de switch aan. Heb je deze kabel niet, vertel je mij de lengte en kan ik eens kijken op mijn werk of ik nog die lengte kant en klaar voor je heb liggen, of maak hem eventueel voor je. (dit natuurlijk doen we niet voor iedereen maar daar de kerst er bijna aan komt. En daarbij ik heb net op het werk het volledige netwerk vervangen wat bekabeling en aansluitingen betreft, dus er er is zoveel uit alle goten getrokken wat ik opgerold in een doos heb liggen, dit is ongeveer een 0,1% van wat ik er allemaal aan "oude" kabel uit trok)

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan