Switch Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

galaxy

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
heb sinds kort een switch,en heb ook geprobeert om er meerdere PC`s op aan te sluiten,maar krijg telkens een melding met IPconlict.
wie weet wat dat kan zijn,zolang ik dat heb kan ik niet internetten met meerdere PC`s.zit nu met een boze dochter :o
Heb Broadband Premium kabel.
met Gebruikersnaam en password in de modem
Wie o wie kan mij helpen.

En hoe heb jij het aangesloten?
breedband - modem - switch - computer

En ik neem aan dat het "IP Conflict" (met een f) moet zijn. ;) Elke PC op het netwerk zal een uniek ipadres moeten hebben. Deze kan je hier vinden (XP): start --> instellingen Netwerk verbindingen --> Rechter muisknop op je netwerkkaart --> selecteer Internet protocol --> klik op eigenschappen.

Maar daarmee kan je nog niet internetten op PC2. Je zult dan of een router moeten kopen, of de internet verbinding delen op PC1

Er gaat en kabel van de Modem naar poort 1 van de switch,en op poort 2 sluit ik mijn laptop aan.Zodra ik nummer 3 er op aansluit zeg hij op de laptop dat ik een IPconfict heb,en op de andere PC heb ik geen verbinding meer

tussen de modem en de switch hoort nog een router te zitten.je probeert nu om twee computers op een en dezelfde ip te laten draaien dat gaat dus niet.of je doet een extra netwerkkaart in de pc en sluit daar de switch op aan en daar eventueel weer de laptop.

Dat is wat ik meer heb gehoord,maar dat moest ook zonder kunnen,omdat mijn modem al ingelogt is.dus als ik me niet vergis zou dat toch moeten kunnen,want een router is ook een soort switch toch ?

Als je in het modum kunt komen kun je daar dan ook dhcp aanzetten.
als je dat kunt dan kun je de switch zo gebruiken.
Anders toch een router er tussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan