Switch Router 60mbit 10/100mbps (hardware vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietzoslim90

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Hallo,

Binnekort stappen we over na UPC fiber power 60 van upc (dus 60mbit internet snelheid).
Terwijl we normaal 4mbit van kpn hadden. Voordat ik deze binnen heb wil ik graag wel een aantal dingen weten.

Ik zal eerst gaan uitleggen hoe ik het nu heb aangesloten met de 4mbit internetsnelheid van kpn:
De ethernetkabel zit in het standaard thomson modem, die vervolgens vastzit aan de sitecom siteswitch LN-110 - 8 port 10 / 100mbps.

Hierbij haal ik bijna altijd wel de maximale snelheid van 4mbit.

Wat ik me afvraag is met die up 60mbit snelheid. Is deze switch er geschikt voor?
Of waar moet ik dan opletten omdat er staat 10 / 100mbps?

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
60mbps en een 100mbps switch, moet prima kunnen, heb zelf ook UPC 60mbit en 6up ben nu een zeer tevreden klant, downloaden gaat nu wel lekker rap.

Wat ik me afvraag is met die up 60mbit snelheid. Is deze switch er geschikt voor?
Normaal zou dit geen problemen moeten opleveren zoals applefaq ook zegt.

Of waar moet ik dan opletten omdat er staat 10 / 100mbps?
De switch kan dus zowel een 10mbps als een 100mbps verbinding maken, dit is afhankelijk van de netwerkkaart in de pc/laptop en de gebruikte kabel.

Zelf ben ik het merendeel van de tijd ook prima tevreden over FiberPower 60 bij ons thuis. Wat dat betreft werkt het internet een stuk beter dan die crappie Philips HD DVR :evil:

Bedankt voor de antwoorden.

Ja inderdaad, ik ben erg benieuwd. We konden nooit meer dan 4mbit eerst.
Dankzij de 60 fiber power wel. Deze krijgen we morgen/overmorgen binnen.

Nog een vraag trouwns. ik krijg er een gratis draadloos modem bij.
Weet iemand toevallig welke het is?

Volgens de website heb je bij UPC alleen de keuze uit twee routers, nl. de Sitecom WL-582 en de Sitecom WL-351.

60mbps en een 100mbps switch, moet prima kunnen, heb zelf ook UPC 60mbit en 6up ben nu een zeer tevreden klant, downloaden gaat nu wel lekker rap.
Vreemd dat er door UPC bij mij dan een gigabit netwerkkaart geadviseerd werd en mij 10/100Mbps modem vervangen werd voor een snellere Cisco modem.:confused:

hallo,

even een reactie van mijn kant als ICT-er:

een 10/100Mbit switch zegt niet voldoende! het gaat erom of de BACKPLANE (ofwel: de hardware zelf) de throughput aan kan van WAN naar LAN (= de 60Mbit)

De meeste routers kunnen dit namelijk NIET aan. (vaak maar maximaal 25/30 Mbit)

de Netgear WNR3500-100PES kan 130Mbit+ aan, ofwel klaar voor de toekomst!

Intern is 100MBit afdoende, Gigabit is alleen maar sneller voor je interne verkeer! (Maar voor de meesten niet interessant als je geen centrale NAS of DLNA systemen gebruikt, ofwel : veel netwerkverkeer)

Laatst bewerkt:
Vreemd dat er door UPC bij mij dan een gigabit netwerkkaart geadviseerd werd en mij 10/100Mbps modem vervangen werd voor een snellere Cisco modem.:confused:
Dat zullen ze uiteraard adviseren zodat er zeker geen bottleneck aanwezig is, maar een 100mbit switch zou een 60mbit toch aan moeten kunnen mag ik hopen.
Edit: dat het modem vervangen werd had ook te maken met de nieuwe DOCSIS 3 ondersteuning. Dit om de snellere snelheden mogelijk te maken.

even een reactie van mijn kant als ICT-er:

een 10/100Mbit switch zegt niet voldoende! het gaat erom of de BACKPLANE (ofwel: de hardware zelf) de throughput aan kan van WAN naar LAN (= de 60Mbit)

De meeste routers kunnen dit namelijk NIET aan. (vaak maar maximaal 25/30 Mbit)

Intern is 100MBit afdoende, Gigabit is alleen maar sneller voor je interne verkeer
Zoals je heb kunnen lezen wordt er een nieuwe Sitecom router geleverd die de snelheden aan zou moeten kunnen. Gezien de types heb ik daar wel vertrouwen in. De hardware is dus gedekt.
Echter als je een beperkende switch achter een goede router hangt beperk je wel de snelheid naar buiten toe van pc's die op de switch zitten. Maar zoals al gezegd zal dat met een 100mbit switch prima moeten lukken, zonder problemen op te leveren.

Mocht je echter ooit overgaan op bijv. 90 of 120mbit dan zou ik wel aanraden om de switch te upgraden naar een gigabit versie. Of zoals TMourik zegt om het interne verkeer sneller te laten verlopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan