Switch/Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

theoxis

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Beste lezer,

Ik heb hier nu een netwerk dat er als volgt uitziet:
Internet > Modem > Router > (Managed) Switch > (Unmanaged) Switch > PC1 // Server1

Nou kunnen Server1 en PC1 elkaar niet zien! Op de server draait Apache met een FTP server en Remote Access is ook ingeschakeld. Echter, als ik het ip adres intyp krijg ik een timeout!

Waarschijnlijk is er dus iets fout op de managed switch of de router, maar welke functie zou dit kunnen blokkeren? Ik heb geen idee want er zijn super veel functies op zowel de router als op de switch!

Het gaat om:
Linksys WRT610N
Netgear GS180T

Mvg,
Merlin

Omdat zowel pc1 als de server op een unmanaged switch zitten, mag er geen probleem met de onderlinge bereikbaarheid zijn (tenzij een of beide switchpoorten kapot zijn).
Je zult dus moeten kijken naar andere problemen, zoals het niet kunnen/willen reageren op Ping-aanvragen. Check dat voor zowel PC1 als de server.

In de eerste plaats zou ik (tijdelijk) alle firewall software op zowel de server als de pc uitschakelen. Kijk of het dan werkt.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je informatie!

Het probleem heeft zichzelf (gek genoeg) uiteindelijk zelf opgelost, dus het aanpassen van instellingen was helemaal niet meer nodig...

Toch bedankt! =D

Merlin

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan