switch/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederikstr

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
81
hallo

ik ben een huis aant bouwen en zou graag in elke kamer internet met draad hebben, het zijn ongeveer een 8 kamers.
hoe zou ik dit kunnen maken? het is voor ADSL van tele2 en als het mogelijk is nog draadloos ook.

moet dit met een switch? maar hoe gaat da dan met die modem.
 
Router achter router
"Ik heb een Experiabox en ik wil daarachter een extra router hangen. Dat lukt me dus niet... Wat moet ik aan instellingen veranderen om uiteindelijk via de extra router te kunnen internetten?"

U moet er voor zorgen dat het TCP⁄IP-verkeer 'uit' uw netwerk via de nieuwe router bij de oude router terechtkomt. Van die Experiabox moet u afblijven, die staat reeds goed ingesteld. Wél heeft u het IP-adres van de Experiabox nodig. En natuurlijk de IP-adressen van de DNS-servers die u op internet raadpleegt; onder andere op te vragen met behulp van het DOS-commando 'IPCONFIG ⁄ALL <ENTER>'. Goed... Vervolgens neemt u de nieuwe router erbij die u met de WAN-poort op de Experiabox aansluit, waarbij u de LAN-aansluitingen reserveert voor uw locale netwerk. De nieuwe router krijgt – let op! – twee IP-adressen: (1) een IP-adres in het oude IP-bereik van de Experiabox en (2) een IP-adres in het nieuwe IP-bereik van uw locale netwerk. Het gaat dus om twee verschillende IP-bereiken, want u heeft te maken met twee gescheiden netwerksegmenten! De nieuwe router krijgt als gateway-IP-adres het IP-adres van de Experiabox. Logisch, want zó moet het TCP⁄IP-verkeer tenslotte naar buiten toe... Tevens kunt u de DHCP-instellingen van de nieuwe router verzorgen, waarbij u onder andere de IP-adressen van de DNS-servers invoert. Dat laatste is mogelijk niet eens nodig als de nieuwe router die gegevens kan opvragen bij de Experiabox, maar dat merkt u vanzelf wel... Vervolgens gaat u naar uw locale netwerk, alwaar het nieuwe gateway-IP-adres het IP-adres wordt van de nieuwe router. Even opgelet, dat is niet het IP-adres van de WAN-poort, maar het IP-adres dat op de LAN-poort(en) staat! En vanaf dat moment draait alles weer als vanouds!

http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=201785
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan