Switch Sitecom LN 118 werkt niet metFritzbox 7340.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kastanje69

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
De Fritzbox staat in de meterkast. Er loopt een LAN-kabel naar zolder. De aangesloten Desktop werkt goed. Ik wil ook mijn laptop daarop aansluiten, afzonderlijk werkt dat ook goed. Als ik de switch Sitecom LN 118 op de lan kabel (LAN 1) aansluit en de Desktop en laptop op de andere lanpoorten werkt het geheel niet.
Mijn buren hebben ook een lankabel van hun Ziggomodem naar zolder. Daar heb ik als test mijn switch op aangesloten en daarop ook hun pc en mijn laptop. Dat werkt uitstekend. Conclusie is dan dat de switch oké is maar niet samenwerkt met FritzBox 7340. Ik heb alle instellingen daarvan nagelopen maar kan niets vinden. Wie weet raad?
?

Je conclusie is wellicht niet compleet: Het kan ook zijn dat de gebruikte netwerkkabel(s) niet goed zijn [dat was het probleem bij iemand anders, eerder, die switch problemen had.]

Ik zou beginnen met een kabeltester te kopen (of lenen) en daarmee te testen:
a. de kabel naar zolder
b. de kabel van desktop naar switch
c. de kabel van laptop naar switch
[oftewel alle kabels die je in je switch-setup gebruikt]

Mocht daar uitkomen dat de kabels wél helemaal goed zijn dan vrees ik dat je aan je probleem niets kunt doen behalve een andere switch te kopen.

Tijs.

Beste Tijs,
Dank voor je reactie. De kabels had ik al gecontroleerd, daar zit het probleem niet.
Ik ga proberen de switch te ruilen bij de winkel.
Frank

Als de pc's elk afzonderlijk op de lan-kabel werden aangesloten was er goed internet. Daarom dacht ik dat de kabel oké was. Helaas was echter een ader beschadigd waardoor het met switch niet werkte. Kabel vervangen en probleem is opgelost.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan