switch tussen digicorder en smart tv ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Hallo

Ik heb een digicorder van Telenet (ik ben Belg, dus da's een bakje om digitale tv mee te kijken en programma's op te nemen), die is verbonden met een UTP kabel die van de modem vertrekt, en ik heb een smart tv die eveneens met internet kan verbonden worden. Ik moet daarvoor echter een 'dongle' kopen, maar ik vraag me nu af als ik het met een switch ook kan doen. Bij plaatsing van een nieuwe (draadloze) modem heeft de technieker die switch ervan tussen gehaald, maar ik ken eigenlijk niets af van switches, dus vraag ik me af als ik die switch eventueel kan steken tss de digicorder en de tv, om zo ook de tv te kunnen verbinden met de modem maar ik weet dus te weinig af van een switch, hoe dat werkt en zo.
Ik wil natuurlijk niet dat dit ten koste gaat van een slechtere verbinding tss modem en digicorder omdat er een switch tussen zit

Dus als iemand daar meer over weet, hoor ik het graag. Jullie hebben in Nederland vast wel een soortelijk toestel om digitaal tv mee te kijken.

Alvast bedankt !
Sandy

Dat hangt er een beetje vanaf welke opzet Telenet heeft gekozen. Hier in Nederland kennen we 2 varianten. De ene heeft voor zowel internet als TV een aparte draad nodig. Bij de andere variant hoeft dat niet. Als Telenet de variant gebruikt waarbij alles over 1 draad kan, dan kun je een switch bijplaatsen. In het andere geval niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan