Switch verdeelt maar 1 netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

azartjen

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2009
Hallo ik heb vorig jaar een switch aangeschaft alles ging goed ik kon met me xbox en pc online tot een keer me pc raar deed en geen netwerk meer had na eindelijk zoeken had ik internet op de pc maar als ik de xbox aan deed had ik daar geen verbinding... toen had ik een paar stappen gevolgd op microsoft website en ik moest me mac-adress in me xbox voeren en toen kon ik wel weer online op de xbox maar daar begon de probleem want nu kan ik als ik zit te pcen en me broertje zit online te xboxen laadt internet geen pagina's :evil:

Ik denk dat het probleem niet ligt aan je switch maar hoe je netwerk hebt ingesteld.

Een switch alleen zal geen internet gaan verdelen als deze niet juist wordt aangestuurd. het enige wat het doet is de modem doorlootsen naar de eerstkomende aangemaakt verbinding of deze met de hoogste prioritijd, een modem zelf geeft namelijk geen DHCP configuraties en kan daardoor maar 1 apparaat van netwerk voorzien.
Om het allemaal makkelijk te houden is het beter om een Router aan te schaffen met een DHCP server.

Waarom zou ik een router aanschaffen als het goed ging met de switch mischien moet ik iets bijvullen byv

Een switch verdeeld geen IP adressen, en de modem doet dat dus ook niet. dat is waarom er telkens maar 1 client op het internet kan. het verkeer weet anders niet waar het heen moet. Tevens heeft een Switch ook geen firewall dus totaal geen bescherming tegen hackers of andere internet bedreigingen. Als u toch alleen een switch wilt gebruiken moet u zorgen dat u een DHCP server in het netwerk krijgt.

Maargoed dat is uw keus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan