Switch Vista --> XP Packard Bell driver ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjpvw

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
Switch Vista --> XP Packard Bell driver problemen

Hallo iedereen,

Heeft iemand ervaring met een Packard Bell I-Start 2400 AIO van 2007 en dan specifiek met de switch van Vista naar XP? Packard Bell staat er om bekend eigenwijs te zijn als je switcht van besturingssysteem of hardware en dit is er weer zo een......

Gisteren Vista er af gegooid na aanhoudende problemen, netjes van tevoren alle Xp drivers gedownload en op usb stick gezet. Na installatie zijn de netwerkkaart en geluidskaart niet te installeren... hij zegt stug dat er geen drivers voor op de pc aanwezig zijn en als je m dwingt zegt ie dat je niet de juiste drivers hebt voor de hardware. Dan ben je dus gewoon klaar.

Dus maar weer aan het speuren gegaan... Volgens Packard Bell is het een nvidia chipset typ nForce 4 (GF6100 en southbridge 405) drivers gedownload, maar niks.

Mijn ideeen beginnen een beetje op te raken! Iemand een suggestie?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb zulke issues ook gehad met vista made acer machines.
Als je het kunt kun je proberen om een slipstreamed disc te maken met geintegreerde drivers.
Vaak lost dit al vrij veel op.

Ik kwam gisteren op usenet een soort uniforme driver cd tegen met een hele wagonlading aan drivers die ook vanuit het os te gebruiken zijn.
Mocht dat interessante resultaten opleveren meld ik dat nog even ;)

@ Shicomm:

Goeie tip, van die slipstream cd! Had ik zelf niet aan gedacht. :) Ga ik zometeen gelijk maar even regelen denk ik, en als ik dan dat driverpakket van usenet er bij doe (ja ik was hem ook al tegen gekomen ;)) en alle drivers die ik kan vinden die er maar iets mee te maken kunnen hebben er ook bij doe, en dan maar zien wat het word na installatie.

Thnx ik ga er snel mee verder! :thumb:

P.S. Weet jij of het uitmaakt of ik de rest van de drivers op de aangepaste installatie cd zet of niet? Of kan ik ze er gewoon beter aflaten (hetgene wat ik dus niet nodig heb he)

@ Shadowbikes

Niet ***lig bedoelt maar wat moet ik uit everest halen wat ik nog niet weet? Alle gegevens van de pc zijn bekend alleen de daarvoor bedoelde drivers werken niet mee... Of everest moet functies hebben die daarbij kunnen helpen die ik niet ken dan hoor ik het graag! ;)
In ieder geval bedankt dat je even de moeite nam te reageren! :thumb:

Fijne avond allemaal

Laatst bewerkt:
Kun je die drivers niet installeren, omdat je e.o.a. melding krijgt dat microsoft dat niet ondersteund. Of niet digitaal ondertekend zijn. Gewoon installeren dan, tenminste als je zeker ervan bent dat 't de juiste zijn.
Kan zijn dat je in een geslipstreamde versie die kul meldingen niet krijgt.

Goed meegedacht maar nee dat is het niet ;) Ik draai al even mee in dit wereldje en ik laat me niet door microsoft vertellen hoe of wat ;) Hij zegt gewoon echt dat er GEEN drivers aanwezig zijn voor de hardware :s Maar dat is dus waarschijnlijk iets wat inderdaad met die slipstream versie niet zal voorkomen maar dat gaan we zien :d

groeten

Nou wil ik ook niet vervelend doen, maar op de Packard Bell site staat bij die LAN en Audio driver heel duidelijk dat ze ALLEEN voor Vista zijn, bij alle andere drivers staat OF Vista OF XP.

Dus zo gek is het allemaal niet eigenlijk...

Lijkt me dus ook eenvoudiger om de XP drivers NIET bij Packard Bell te halen maar bij de makers van de betreffende onderdelen te kijken of ze voorhanden zijn.

Dat gaat met DIE drivers in de slipstream dus ook niet werken, zonde van de tijd en moeite!

Laatst bewerkt:
Zoals ik in de eerste post al aangaf ben ik echt wel eerst verder aan het kijken geweest voor de drivers en het hoort gewoon bij de chipset drivers in te zitten en dat zitten ze ook... alleen niet de juiste... naja we kome er wel uit hoop ik en als het gelukt is laat ik t weten :)

Volgens mij zitten ze NIET in de chipset drivers, want ook voor Vista staan de chipset drivers apart vermeld van de lan driver en audio driver...

EDIT: de lan-driver zou wel bij de chipset moeten zitten, de audio niet...

Laatst bewerkt:
xp istart 2400 drivers

ik deze week toevallig 3 systemen (als bovengenoemd) omgegooid van vista naar xp, alle drivers gewoon bij de fabrikant van de hardware gehaald.

www.realtek.com (hd audio drivers pack is 24mb)

http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=7602350000&ppn=PB82101586

ethernet
deze http://www.marvell.com/drivers/driverDisplay.do?dId=103&pId=3
of anders deze http://www.marvell.com/drivers/driverDisplay.do?dId=126&pId=3

ik heb de drivers niet bij de hand als je ze wil hebben kan ik ze binnenkort wel ff ergens stallen dat je ze kan downloaden

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan