Switch voor Router kan dit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobels

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
Kun je een switch voor een router plaatsen. Uitleg waarom het wel of niet kan zou fijn.

Alvast bedankt

Router na Switch kan dit?

Router na Switch kan dit? En waarom.

Alvast bedankt.

Ik heb je berichten samen gevoegd.

Huiswerk vraag ?

Eerst Router dan Switch kan wel, omdat een router DHCP (ip nummers uitdeelt) geeft, en een switch niet.

Delta Hawk

Nee dit is geen huiswerk vraag. Ik wil graag eerst een switch aansluiten en dan pas router.

Omdat de router traag WAN-LAN traag is.
De router alleen wil ik houden voor wireless.

Ik heb dit gerpobeerd zonder succes, vandaar mijn vraag of het uberhaubt kan.

standaard gaat dit niet zomaar, want dan wil jij dus vanaf je modem (kastje van je provider) naar de switch, en de router aan de switch koppelen. De router aan de switch koppelen is geen probleem, alleen een (mits het een modem is in plaats van al een router) die kan maar aan 1 apparaat een ip nummer geven, dus moet een computer zien. Die ziet hij niet want zit een switch tussen.

Logische manier is dus eerst modem, router en DAN switch, en de computers aan de switch hangen. Dan zal het LAN wel vlot gaan, alleen je internet gewoon niet, wil je dat beter krijgen kijk voor een nieuwere/snellere router.

Delta Hawk

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik was het wachten op de linksys e4200 een beetje zat. En dacht laat ik dit eens uitproberen. Gooi hooguit 25 euro voor een switch over de balk.

Conclusie 25 euro armer weer wat geleerd. Bedankt voor de uitleg.

Graag gedaan, en als je geen verdere vragen hebt even op vraag opgelost klikken ;)

Delta Hawk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan