Switch werkt niet op maar één laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KillerRu

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Hallo allemaal heb een klein probleempje, recent hebben we hier een switch aangeschaft omdat er nogal veel laptops beschikbaar zijn. Het is een TP-Link
met modelnr.: TL-SG1005D en zitten onder Belgacom.

Alle andere laptops werken op deze switch enkel eentje niet. Heb eerst even gewone netwerkkabel geprobeerd (Rechtstreeks) en dit werkte wel dus is het al niet iets met de hardware.

Alvast bedankt voor jullie tijd,
Glenn

Edit bijkomend probleem: Het blijkt dat sommige andere computers af en toe ook internet verliezen?

Mvg

Laatst bewerkt:
Wat voor kabels heb je gebruikt?
Voor gigabit zijn zoizo cat5e of cat6 kabels nodig.

Daar komt bij dat ik regelmatig meemaak dat de netwerkkaart van een computer/laptop problemen geeft met de huidige generatie gigabit (home) netwerk switches, ben d'r nog niet precies achter waardoor dit komt.

Ik heb het idee dat de topic-starter een draadloze router bedoelt ipv. een switch?

Tijs.

Mocht het over een draadloze router gaan, over hoeveel laptops hebben we het dan (hoeveel zijn er gelijktijdig verbonden)?

Het gaat niet over een draadloze router, echt over een switch, er zijn twee computers (Laptops verbonden) en de Playstation 3. En de switch haalt op zijn beurt internet uit een D-link router.

Mvg

Vreemde vraag misschien: waar haalt de D-link router zijn internet vandaan? Zit er nog een modem vóór die D-link? Of is die D-link een modem/router? Gaarne model/typenr van dit apparaat.

Tweede vraag: drie apparaten op een router is nou niet zoveel aangezien een router over 4 switchpoorten beschikt. Waarom die extra switch? Of zitten er al meer apparaten op die D-Link router(/modem)? Geef dan volledig specificatie van je netwerk en de apparaten daarop en de problemen die je hebt.
Heb eerst even gewone netwerkkabel geprobeerd (Rechtstreeks) en dit werkte wel
Derde vraag: wat bedoel je hiermee? Er zitten twee laptops op de switch en een Playstation (je hebt het overigens over "alle andere laptops"). Dus één van die twee doet het niet en heb je die "rechtstreeks" aangesloten op de D-Link en dan doet ie het wel? Moeten we het zo interpreteren?

Laatst bewerkt:
Vreemde vraag misschien: waar haalt de D-link router zijn internet vandaan? Zit er nog een modem vóór die D-link? Of is die D-link een modem/router? Gaarne model/typenr van dit apparaat.

Tweede vraag: drie apparaten op een router is nou niet zoveel aangezien een router over 4 switchpoorten beschikt. Waarom die extra switch? Of zitten er al meer apparaten op die D-Link router(/modem)? Geef dan volledig specificatie van je netwerk en de apparaten daarop en de problemen die je hebt.

Derde vraag: wat bedoel je hiermee? Er zitten twee laptops op de switch en een Playstation (je hebt het overigens over "alle andere laptops"). Dus één van die twee doet het niet en heb je die "rechtstreeks" aangesloten op de D-Link en dan doet ie het wel? Moeten we het zo interpreteren?

Er zit inderdaad nog een modem voor, deze verdeelt het internet dan naar de switch. En er zijn nog andere apparaten aan de router aangesloten over het hele huis. De specificaties van het netwerk? Wat bedoel je hier juist mee. En de problemen met de apparaten is dat internet af en toe werkt en dan weer even uitvalt. Ze geven blijkbaar een DNS fout.

En inderdaad, de laptop als ik deze rechtstreeks op de router aansluit werkt ie wel. Maar vanaf wanneer ik hem aan de switch leg doet ie het niet meer... En andere laptops aan die switch dan weer wel...

Mvg

Edit: Er bleek iemand een extra router achter de ene router te hebben aangesloten, dit kon dus wss voor de DNS problemen zorgen, heb ik nog niet getest. Maar dan weet ik nog steeds niet waarom die ene laptop niet werkt op deze switch, heb al met verschillende kabels geprobeerd...

Mvg

Laatst bewerkt:
Probeer eens een nieuwe driver voor de netwerkkaart, anders is de netwerkkaart uit deze laptop incompatibel met de switch.

a. Vlgs. mij zit jij in België. In België hebben de meeste providers 2 ip-adressen voor geadresseerden. Dus ze plaatsen een modem met een switch erachter, zodat 2 pc's/laptops/consoles kunnen Internetten. Moeten er meer Internetten, dan moet er een (bedrade) router komen.
b. Noem nu eens precies welke apparaten je gebruikt. Begin met het apparaat van de provider, dan die router, dan die switch. Noem merk + type van alle apparaten.
Vermeld ook op welke manier alles is aangesloten. Hierbij is vooral van belang hoe de router aan de providermodem is aangesloten en hoe de switch aan de router is aangesloten.

Zoals je gemerkt hebt vragen we de hele tijd naar informatie, maar die krijgen we maar niet!

Tijs.

Laatst bewerkt:
1. Belgacom geeft ADSL door naar B-Box2.
2. Deze verdeeld zijn ADSL naar twee poorten (1. Router D-link andere gaat naar Bankcontact)
3. D-link DI-524 verdeeld op zijn beurt naar de switch en nog drie andere laptops.
4. Switch TP-link TL-SG1005D verdeeld ook nog naar 2 laptops en 1 playstation 3. Waarvan 1 laptop geen internet krijgt via de switch maar wel rechtstreeks als ik hem aan de router koppel.

Indien er nog iets ontbreekt vraag maar.

Mvg

Ok, als ik het gebruik kunnen op dit moment 4 laptops en 1 Playstation tegelijkertijd Internet gebruiken.
Als die 'moelijke' laptop op de router wordt aangesloten, dan kunnen 5 laptops en 1 Playstation tegelijkerijd Internet gebruiken.

Klopt dat? Indien ja, dan geldt het verhaal van Mr_FixIt: De bedraad netwerkaansluiting van die 'moeilijke' laptop werkt niet goed samen met de TP-link switch.

Je kunt dan proberen:
a. Update van de netwerkkaart driver op de 'moeilijke' laptop
b. Via Apparaatbeheer in de Geavanceerde instellingen van de netwerkkaart van de 'moeilijke' laptop gaan spelen met snelheden: Ipv. Auto (of Auto-Sense) instellen (test met alle varianten; begin met de eerste):
10 Mbit Half-Duplex
10 Mbit Full Duplex
100 Mbit Half-Duplex
100 Mbit Full Duplex
c. TP switch vervangen door een andere waar je direct van getest hebt dat die goed werkt met alle laptops (+ Playstation) die je daarop wilt aansluiten.

Succes,

Tijs.

Stap b did the trick op die ene laptop, heb hem op 100 Mbit Half-Duplex gegooid en werkt nu weer wel! Maar heeft dit enige invloed als ik de laptop mee neem naar een andere plaats en hem daar op internet zet? Of maakt die instelling dan niet uit?

MVg

a. Kijk even of het met 100 Mbit full duplex 'vast ingesteld' ook werkt. Liefst werk je full duplex; uitwijken naar half duplex 'alleen als het moet'.
b. Als de switch/router op die alternatieve lokatie ook met 100 Mbit half duplex kan omgaan (alle recente routers en switches zouden dat moeten kunnen), dan is dat verder geen probleem. Staat daar echter bijvoorbeeld een 10 Mbit switch, dan gaat het (natuurlijk) niet werken, en moet je op die alternatieve lokatie de zaak weer op Auto zetten (of vast ingesteld een 10 Mbit variant).

Ik was nog een optie vergeten: Je kunt natuurlijk ook een alternatieve bedrade netwerkkaart proberen, om te zien of die wél gemakkelijk samenwerkt met je switch. Bijv. de EM1010 USB netwerkkaart.

Laat nog even weten of 100 Mbit full duplex ook werkt, en zet dan de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt allemaal hij werkt ook op Full duplex! Dus hierbij is het internetprobleem opgelost!

Mvg
Glenn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan