Switch werkt op slechts 1 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal

Ik heb een probleem en ik hoop dat het z.s.m word opgelost , het is erg belangrijk.
Ik heb de laatste tijd problemen met internet en het blijkt nu aan de router te liggen. Nu heb ik er tijdelijk een switch tussen maar die werkt maar op 1 PC.

Het gaat om de Edimax ES 3105P

Op Computer 1 doet internet het wel , deze heeft Windows XP
Op Computer 2 doet internet het niet , deze heeft Windows Vista

Op de router deden ze het beide maar op de switch dus alleen de PC met XP erop.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb :
Modem 30 sec van de stroom
Switch 30 seconden van de stroom
Alle PC's van de stroom
IP Instellingen van Computer 1 ingevuld op Computer 2

Over de IP instellingen :
Nu moet ik dus mijn WAN IP in vullen , dit werkt niet want als ik exact dezelfde gegevens invul krijg ik een IP conflict.
Kan het zijn dat Vista denkt dat er nog een netwerk tussen zit maar dat is dus niet het geval.

Wie kan helpen ? Alvast bedankt!

Titel een beetje aangepast !spoed! heeft iedereen.

welke provider heb je ?
en hoe komt het signaal binnen...

welke provider heb je ?
en hoe komt het signaal binnen...

Ik heb UPC , heb al 40 minuten met ze aan de telefoon gezeten maar geen oplossing.

Signaal van UPC > Modem ( heel oud modem overigens ) > Switch en dan dus naar PC 1 en PC 2

Ik lees net en kun je met een switch niet met z'n 2 op het internet of zo iets ? Ik wil wel tegelijk met PC 1 en PC 2 op internet kunnen.

Een thuisnetwerk voor UPC Breedband Internet kan op verschillende manieren gedaan worden. Het meest eenvoudigste is gebruik te maken van een router. Een router is bij een UPC center te verkrijgen. Een router is noodzakelijk om aan te sluiten. Het is namelijk niet mogelijk meerdere pc's direct aan de modem te koppelen

Het bovenstaande komt van de site van upc.
Een switch gaat dus niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan