switch?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualstudio

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
ik probeer al een tijdje een netwerkje thuis op te zetten.
tussen enerzijds 3 xp-pc en 1 vista laptop.

het probleem zit natuurlijk bij de latop die niet herkent wordt en ook geen enkele andere pc ziet.

Een vriend van me kwam vandaag langs met zijn laptop (eveneens vista) en bleek dat hij wel toegang kreeg tot het netwerk!!

als ik ga kijken naar mijn netwerkoverzicht in vista ontdek ik een groot verschil tussen mijn laptop en die van hem: bij mij wordt er tussen mijn router en de hoofdpc in het netwerk (xp-pc) een 'switch' weergegeven. ik heb geen idee wat het is, of wat het doet. Maar daardoor zijn de enige 2 objecten in het netwerkoverzicht die niet aanklikbaar zijn: de switch en het hoofdpc.

hieronder een plannetje van wat weergegeven wordt in het netwerkoverzicht! (de ................... doen niets ter zake, dat is enkel om mijn lijntje onder de router goed te krijgen ;))

Mijn laptop - - - - - - - - - - - - - - - - - - Router -----------------------------internet
..........................................................|
Hoofdpc-----------------------------------------Switch (in het blauw weergegeven)

Groeten!

Laatst bewerkt:
Netwerk Vista en XP doet 't na een half jaar proberen nog niet

Hoi Visualstudio,

Ik ben erg benieuwd of je er inmiddels bent uitgekomen. Ik heb heel google afgezocht maar je bent de enige die precies mijn situatie beschrijft. Mijn XP ziet nu alleen zichzelf en mijn Vista Laptop ziet XP wel maar idd achter zo'n switch, exact dezelfde plattegrond als bij jou. Switch en XP zijn niet benaderbaar. Inmiddels ben ik er al een half jaar mee bezig, protocollen gezocht, allerlei configuraties geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ik heb ook de fabrikant van mijn router gebeld. Ik dacht dat iets in die router het verkeer tegenhield, de switch dus. Maar volgens hun heb ik alles helemaal goed ingesteld. Het moet dus denk ik aan mijn XP liggen. Grrrrrrrrrrrrrrrr ik word er knettergek van.:shocked:

Als je al iets meer weet, plaats je dan een berichtje?

Groetjes Iris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan