Switchable graphics op dual boot configuratie (W7 en XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GulfO1

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo mede forumleden,

ik zit met een probleem wat ik zelf niet zo snel opgelost krijg.
Mijn laptop beschikt over ''switchable graphics'' en draait Windows Tiny XP en Windows 7. Nou krijg ik alles mooi ge�nstalleerd op windows 7 maar windows xp wil nog niet meewerken.

Specs laptop:

13,3'' PB Butterfly S
Core 2 Solo Su3500
HD4330 GDDR3 & Intel MHD4500 IGP
60GB OCZ Vertex

Nou weet ik dat ''switchable graphics'' niet werkt op xp maar dat wil nog niet zeggen dat ik de gpu's niet kan gebruiken. Ik heb ze namelijk beide al gebruikt in xp.

Maarrrrr (nu komt het probleem) zodra ik in het Bios de graphics op switchable zet zodat ik kan schakelen tussen beide gpu's in w7, start XP op met de Intel IGP i.p.v. de HD4330.

In device manager staat aangegeven bij de HD4330 ''This device cannot start. (Code10)''

Dit deed mij aan een conflict denken tussen beiden dus probeerde ik het volgende...

In device manager heb ik al geprobeerd beide te deinstalleren met tussenkomst van ''driver sweeper'' om vervolgens eerst de Intel IGP te installeren hem daarna uit te schakelen en vervolgens de HD4330 te installeren en de laptop opnieuw op te starten.

Dit leid tevergeefs weer tot dezelfde situatie.

Ik zoek dus een manier om gebruik te maken van mijn HD4330 en xp zonder elke keer in het bios mijn ''switchable graphics'' op ''discreet'' te moeten zetten.

Mijn hartelijke dank alvast,

Marijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan