Switchboard beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

munchy

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Ik heb 4 databases gemaakt. Deze ben ik nu aan het samenvoegen tot 1 database.
Via een switchboard kan de gebruiker dus toegang krijgen tot dezelfde gegevens waar vroeger 4 keer een andere database voor geopend moest worden. Werkt allemaal prima. Probleem is alleen dat 1 database informatie bevat die ik liever niet voor iedereen toegankelijk wil maken. Ik zoek dus een manier om via het switchboard een wachtwoord beveiliging toe te voegen. De gebruikers hebben bijna geen verstand van Access dus het hoeft geen waterdichte beveiliging te zijn. Verder werken er telkens andere mensen op de PC's dus gebruikers afhankelijke rechten wordt moeilijk. Mijn kennis van Access is ook niet dermate hoog dat ik er in kan programmeren of zo.
Wie o Wie kan mij helpen.

Greetings 2UALL

Munchy

Ik hoop dat je wel een frontend en een backend maakt.
Zonder veel te programmeren krijg je het niet voor elkaar. Sorry.

HTH:D

Hoezo frontend en backend?
Zegt me niet veel. Zoveel verstand heb ik er dus van. Ik heb gewoon een switchboard gemaakt. Op het hoofdswitchboard kan men kiezen uit 4 mogelijkheden. Elke mogelijkheid verwijst door naar andere switchboard pagina's die weer doorverwijzen naar of formulieren of rapporten of naar onderliggende switchboard pagina's. Het gaat om een van de keuze mogelijkheden op het hoofdswitchboard.
Ik wel iets gevonden wat vertelt hoe ik een formulier moet beveiligen maar hier heb ik niet veel aan omdat ik een switchboard moet beveiligen.
Hieronder heb ik de code gezet die behandeld hoe een formulier, in dit geval met de naam "Empform" te beveiligen. Ik heb alleen niet de kennis dit te vertalen naar een switchboard beveiliging.

Below shows the switchboard form that will have the security attached:

Example Switchboard

Suppose that you wish to prevent certain users from accessing the Employee form as this form may contain confidential information...

Open the switchboard form in design view and select the command button for the Employee form (cmdOpenEmpForm)

Properties Window for cmdOpenEmpForm
Properties Window for cmdOpenEmpForm

Select the On Click event and choose Event Procedure from the drop down list. Click on the ellipses (...) to enter the code window.

'***************** Code Start ***************
Private Sub cmdOpenEmpForm_Click()

'Attached to On Click event of cmdOpenEmpForm

Dim strPasswd

strPasswd = InputBox("Enter Password", "Restricted Form")

'Check to see if there is any entry made to input box, or if
'cancel button is pressed. If no entry made then exit sub.

If strPasswd = "" Or strPasswd = Empty Then
MsgBox "No Input Provided", vbInformation, "Required Data"
Exit Sub
End If

'If correct password is entered open Employees form
'If incorrect password entered give message and exit sub

If strPasswd = "Graham" Then
DoCmd.OpenForm "frmEmp", acNormal
Else
MsgBox "Sorry, you do not have access to this form", _
vbOKOnly, "Important Information"
Exit Sub
End If
End Sub
'***************** Code End ***************

You will notice the line If strPasswd = "Graham" Then . This contains the required password that will be required when attempting to open the form.

This can be changed to any password that you wish.

Now when you click on the Open Employees command button on the switchboard you will see the following input box open:

Laatst bewerkt:
Ik snap dat het niet gewenst is om het password in de code op te nemen. Maar de mensen die er mee moeten werken hebben zo weinig verstand van Access dat dit geen probleem is. Ook zijn de gegevens niet dermate vertrouwelijk dat het problemen geeft. Het moeten invullen van een wachtwoord moet eerder preventief werken dan dat het een echte waterdichte beveiliging moet zijn.
Het moet wel werken maar meer als een sleutel die op verschillende deuren past.
De link waarna het bovenstaande verwijst gaat mijn kennis van Access echt te boven.
Ik weet dat het schipperen is tussen mijn kennis van Access en wat mogelijk is.
Toch bedankt voor het meedenken.

greetings 2uaLL

Munchy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan