switchen tussen 2 video kaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

twistro

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2014
Berichten
68
haii,

momenteel draait me laptop op me intel HD graphics 4000 en ik wil graag dat hij op me Nvidia geforce gaat draaien.

iemand een idee, ik kan het namelijk niet vinden.

gr. pieter
 
@Pieter, dat gaat vanzelf. Wanneer de 'videobelasting' hoog / hoger wordt, dan schakelt de laptop vanzelf naar de 'losse' videokaart. Zolang je geen prestaties verlangt d.m.v. wat je aan het doen bent, dan blijft de laptop op de Intelchip draaien (scheelt accuduur). Qua performance merk jij daar niets van, want als je op de losse videokaart zou 'kijken' bij lage belasting, dan heeft dat geen meerwaarde in de zin dat je dat merkt.
 
Hoi,

En mocht je het toch willen regelen in het nvidea configuratiescherm kan je bij 3d aangeven welk programma je op de nvidea wil laten draaien.
 
Da's waar, maar voor de volledigheid dient nog wel vermeld te worden dat voor de meeste 'normale' programma's (zeg gemakshalve maar even de niet 3D progjes) de Nvidia kaart niet geselecteerd kán worden, al zou je als user het nog zou graag willen. Daar waar pieter 'denkt' dat hij gemakshalve al zijn programma's kan laten draaien onder de losse GPU, komt hij bedrogen uit, ze zijn in het Nvidiaschermpje niet te selecteren voor gebruik met de losse kaart.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat is waar, ik nam even aan dat hij dit vanwege games bedoelde dan is het zichtbaar voor hem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan