switchen tussen formulier en databladweergave query

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedendag,

In m'n DB heb ik een hoofdformulier van waaruit ik een query oproep:

Code:
DoCmd.OpenQuery "qryVoorbeeld", acViewNormal

Dat werkt goed, echter het is irritant dat de query (databladweergave) steeds opent achter het hoofdformulier. De query moet dus geopend worden in databladweergave. Ook is het niet handig voor mij om dan maar het frmHoofdformulier op Modaal: Nee te zetten, want dat wil ik liever niet. Natuurlijk kan ik aangeven bij het oproepen van de query Me.frmHoofdformulier.Visible = False, maar dat schiet ook weer niet op, want wanneer je de query sluit is die weg. Je hebt immers bij een query ook geen OnClose event voor een Me.frmHoofdformulier.Visible = True om hem weer terug te toveren...

Kortom, wat zou hier een oplossing kunnen zijn???

De makkelijkste manier is uiteraard om voor de query een formulier te maken, waarbij je ook kunt kiezen voor Gegevensbladweergave. Dit formulier wordt dan geopendi.p.v. de query, en hier kun je wel met Visible=False en Visible=True werken. En dat is ook eigenlijk de bedoeling van een nette db: hou de gebruikers weg van tabellen en queries....

Ah natuurlijk, zo kan ik het natuurlijk ook oplossen... ga ik het zo doen inderdaad. Bedankt voor het advies Octafish!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan