sygate blokkeert alle outgoing traffic

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexmatth

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
hallo,

vanochtend is er door mijn internetprovider een nieuwe modem geinstalleerd.

vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om in te loggen op live messenger, terwijl internet op zich het gewoon doet. ook lukt het niet meer om in te loggen bij mijn bank.

Dit lukt allemaal wel via een laptop, die via een wireless router ook op de modem is aangesloten.

enig verschil is dat de de laptop gebruikt maakt van vista en een betaalde versie van norton als Antivirus en firewall, en de betreffende desktop van gratis AVG en een Sygate firewall.

Nu ben ik zelf een absolute leek op dit gebied , maar na het uitschakelen van de sygate firewall lukt het wel om live messenger en betreffende bank site te openen.

Waarschijnlijk blokkeert Sygate dus alle uitgaande traffic,waar hij dit voorheen niet deed. Ik gebruik het al langere tijd.

Kan iemand vertellen hoe dit gebeurt is, en natuurlijk hoe dit herstelt kan worden, want persoonlijk vind ik Sygate erg fijn om mee te werken.

Alvast bedankt,

Alex

Normaal gesproken heeft de vervanging van een modem geen invloed op het functioneren van de firewall.
Wat je zou kunnen doen is Sygate deïnstalleren, en weer opnieuw installeren.

Heeft de betreffende monteur geen software geïnstalleerd?

Hallo Frisian,

Bedankt voor je antwoord en excuses voor mijn late reply.

ik heb inderdaad voor het stellen van mijn vraag Sygate compleet verwijderd via add en and remove programs en daarna opnieuw geinstalleerd.

Dit hielp helaas niet.

Inmiddels is het probleem opgelost. op een andere site vond ik wat tips over het maken van een thuisnetwerk en daar stonden ook wat tips bij over sygate. De truc was om in de advanced rules een apply rule voor de netwerk interface card toe tevoegen.

Ik heb zelf geen idee wat ik je net verteld heb, maar het werkt wel.....

In ieder geval bedankt voor je tijd en moeite.

Alex

Je bedoeld onder Options --> Network neighborhood de netwerkkaart toestemming geven voor toegang tot bestanden en printers?

Kijk met rules wel uit dat je niet teveel toestemming geeft voor je applicaties of netwerkkaart, want het is uiteraard niet de bedoeling je firewall wagewijd open te zetten. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan