Sygate personal firewall en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Ik heb SPF geïnstalleerd als firewall.

Werk goed, maar tijdens het opstarten van de computer gaat er iets niet goed.

Ik heb het pakket op een computer geïnstalleerd die als server dient (W2000).

Tijdens het opstarten lukt het niet om verbinding te krijgen met de computers in het netwerk. Als de computer helemaal is opgestart kan ik echter wel verbinding maken met die computers.

Tijdens hij opstarten krijgen we echter steeds een schermpje dat er geen verbinding kan worden gemaakt en hij start pas verder op als je dat schermpje weg klikt.

Jacco
 
Heeft er iemand een oplossing want ik werk nu zonder firewall en dat is ook niet de bedoeling.

Jacco
 
tijdens het opstarten zijn al die bestanden etc. nog niet geladen, dus is het logisch dat je nog geen andere computers ziet :)
bij mij idem :)
 
Een ander probleem is dat de andere computers in het netwerk na het installeren van het programma geen contact meer kunnen krijgen met mijn computer (andersom wel) terwijl ik heb aangeven alles op mijn computer te willen delen.

??

Jacco
 
Ik heb het programma toch maar opnieuw geïnstalleerd maar ik zit nog met dezelfde problemen.

* ik heb wel contact met de andere computers vanaf mijn computer
* de andere computers kunnen WEL internetten via mijn computer (ze hebben dus wel contact)
* maar de andere computers krijgen GEEN contact met mijn schijf F, en dat is de schijf die aangemaakt is voor het netwerk.

Hoe krijg ik voor elkaar dat ze daar wel contact mee krijgen ?
 
Wie o wie kan mij helpen.

Door dit probleem werken we momenteel zonder firewall op het werk en dat is toch eigenlijk best link.

Wie heeft er een helder idee ?

Jacco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan