Sygate Personal Firewall of ZoneAlarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

steru2000

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2001
Hallo allemaal,

Ik zit te twijfel of ik nu Sygate Personal Firewall of ZoneAlarm moet gaan gebruiken als Firewall.

Kunnen jullie me wat tips geven, waarom ik voor een bepaalde zou moeten kiezen?

Alvast bedankt en iedereen nog de beste wensen voor 2004,

Bas Rutgers

ZoneAlarm vind ik persoonlijk makkelijker in gebruik dan sygate. Outpost is ook een goede keus.

Sygate laat meer vrijheid aan de gebruiker om de firewall in te stellen net zoals Kerio 2.1.5 dat ook doet.

Zonealarm doet meer voor je, maar laat weinig controle over. Als je een beetje vertrouwd bent met firewalls is Sygate een betere keus. Ben je niet vertrouwd met firewalls dan kan Sygate verwarrend zijn.

Ik ben van ZoneAlarm naar Sygate overgegaan en heb er geen spijt van. Ik vind het een goede firewall. Dat wil niet zeggen dat ZoneAlarm niet goed zou zijn. Het heeft denk ik te maken met je voorkeur en de kennis om goed te configureren.

ik draai nu de kerio 4.07 met ad en pop-upblocker ... zou em voor nix ruilen .

Is het je eerste firewall die je gaat gebruiken of heb je al ervaring met andere firewalls?(zo ja, welke?)

Opzich erg moeilijk aan te geven welke bij je past, probeer voor jezelf te bekijken wat je met elke firewall kunt, of je dat nuttig vind en hoe makkelijk/moeilijk dat te bedienen is voor jouw persoonlijk.
Zoek naar printscreens, documentatie en vergelijk. Zo heb ik OutpostPro2.0 gevonden waar ik me al geruime tijd mee kan vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan