Sygate probleem op Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hallo,
Ik ben momenteel de nieuwe laptop van mijn zoon aan het i.o maken maar
stuit hier op een probleem.
Op onze 3 andere Desktop's staat ook deze gratis oude Sygate Personal Firewall
en daar doet ie het prima.
Helaas nu met deze Dell Inspiron Win XP Home geraak ik als de wall op staat niet op het Net.
Zet ik hem af en gebruik de Win Firewall zoals nu,gaat ie wel direct op het Intrenet.
Als ik de Sygate inschakel geeft deze een tiental vragen om diverse appl.toe
te staan of niet,vele van deze appl.zeggen mij niets,maar zelfs als ik alles allow gaat hij nog niet op het Net.
Rare is dat bij de andere Desktops de Sygate het prima doet.
Enige verschil is dat de Dell laptop draadloos is,dus zal het daar wel iets mee te maken hebben denk ik.
Iemand enig idee ?

Toen ik nog Sygate gebruikte moesten onderstaande programma's toegang hebben voordat ik op internet kon. Let wel, dit was op de computer die ook als server diende zodat andere computers op internet konden.

Je hebt aan het begin geen programma's / toepassingen geblokkeerd?

Heb hem al een paar keer terug op en af gedaan,en al wat hij vraagt aan het begin toegestaan,andere keren alles geblokkerd,dan weer willekeurig allow & block maar zelfs
ook niet bij alles op allow doet hij het.
Rare is dat bij de Desk's het prima ging en ik bij het begin daar ook steeds alles op allow heb gezet.

Dan zou het inderdaad best wel eens kunnen liggen aan de verschillende manier van verbinding maken, bedraad of draadloos. Zijn daar aparte instellingen voor in Sygate bij de instellingen? ( Ik gebruik Sygate niet meer ).

Nu ik erover nadenk,toen 2 van onze Desk's nog op WiFi stonden via zo'n ASUS167g USB adapter deed die Sygate ook niet moeilijk,mijn conclusie is dus de veronderstelling dat het iets moet te maken hebben met de manier waarop deze laptop draadloos gaat en daarmee Sygate alles blokkeert.
De verbindingen vanaf de router en een FONera accespoint zijn prima (met de Win Firewall op) dus dat is ook niet de oorzaak.
Sygate laat gewoon de laptop niet naar die verbindingen gaan,de Win Firewall doet dat wel ?
:confused:

Screenshot Desktop,onderaan screen Laptop met vermedling--> ___blocked__

Bijlagen

• desksygate.gif
    desksygate.gif
    30,9 KB · Weergaven: 58
  • laptopsygate.gif
    laptopsygate.gif
    40,8 KB · Weergaven: 30
Heb nu maar Comodo erop gezet want met Sygate kreeg ik het niet i.o,wel spijtig........:confused:

Heb nu maar Comodo erop gezet want met Sygate kreeg ik het niet i.o,wel spijtig........:confused:

Sygate is natuurlijk al een tijdje oud, en is nog steeds dezelfde versie als een hele tijd terug.
Vaak voldoet Sygate prima, maar misschien werkte deze verbinding gewoonweg niet goed samen met Sygate.

En Comodo is ook een prima firewall, goede keus.

Ok,uiteindelijk wel anders maar wel opgelost en daar gaat het om !
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan